Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2020 16:07

Var ute och gick på en sk 900-väg. D v s en minde väg. Helt plötsligt ligger det en haltömd påse från McDonald's. Pommesaskar, hamburgerpapper och kartonger, läskbyttor, mm.
VARFÖR?
Du som slängde det måste ju ha kört bil. Varför inte ha det kvar i bilen 3 km till och lägga det i en sopkorg.
Hur har du det hemma? Kasta du allt skit bara på golvet? Vem rensar upp efter dig hemma?
SVIN !!!

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2020 10:03

Senast i raden av serverhallar som snart är färdig är den utanför Eskilstuna och ska inrymma Amazon.
Detta ger bara ett fåtal arbeten. Amazon får dock en elrabatt på 97% samt en rejäl skatterabatt. Bara detta gör nästan det hela som en riktig dålig affär.
Det slutar dock inte där. Det kan bli elproblem i Mälardalen. Hur har man tänkt sig den situationen? Vilka kommer få el först? Amazon, folket eller Mälardalens företag ?
I mina ögon är det hela fullkomligt vansinne. Lägg pengarna på riktiga jobb istället.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards