Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 5 oktober 2020 15:21

Det här blivit en viss förändring av reklamen under senaste tiden. Man har slutat med kvalitet och ersätter detta med en känd låt. Mest bedrövad är jag att ett mobilbolag spelar en låt från Bachman Turner Overdrive. Reklamen är hur usel som helst och förstör en gammal hederlig låt. Och det är långtifrån den enda reklamen som förstör en låt.

Av Pink Ozzy - 5 oktober 2020 15:12

Ulf Kristersson kom ju för några dagar ut med ett tiopunktsprogram på hur man löser gängfrågan. Allt var dock plakatpolitik full av floskler.
Det finns inte 1 chans på 1000 att dessa punkter skulle lösa gängfrågan.
Anledningen är enkel. Ju högre upp i hierarkin ju mindre brott gör de själva. Nej, brotten låter man underhuggare och tonåringar utföra. Och varje gång en yngling sätts i fängelse eller kommer på bättre tankar så fylls det på i andra änden av 2 nya.
Idag finns det ett utanförskap större än någonsin. Detta gör att du lätt plockas upp av gäng och högerextrema grupper. Där blir du "sedd" .
Så det är ingen idé att börja härja i barngrupperna utan man måste strypa tillgången på smågrabbar redan i lågstadiet. Har själv sett hur småkids förvandlas till smågangsters under grundskolans 9 år. Något man redan såg i årskurs 1 att så skulle ske. Satsa pengarna där, INNAN det är försent.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards