Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 16 oktober 2020 20:27

Ett stort bråk är det om LAS i riksdagen. Man använder nu LAS som ett vapen i politiken. Uselt om du frågar mig. LAS var en gång en överenskommelse som man trodde skulle hålla, men tyvärr.
Nu har det "brunblåa laget" ett litet övertag i opinionen och då kör man fullt ut med att få bort delar av LAS.
Vad det innebär?
Rätt enkelt. Man vill kunna sparka dom man vill och i dessa tider av arbetslöshet får staten betala kalaset. Fram till nu har det varit en fördel att vara anställd länge på ett företag, eftersom man då inte kunde sparkas hur som helst. Själv råkade jag ut för det eftersom jag hade jobbat fler år, men min arbetskamrat fick räkna dubbla poäng för alla år han var mer än 50. På så sätt fick företaget betala honom eftersom de ville ha mig kvar. Tycker det var rätt att de fick betala.
Men du vill svenskt näringsliv ta bort detta. Man vill att folk ska sparkas lite hur som helst. Håller du inte käft på arbetet kan du m a o få sparken. Når du inte upp till minst 100% kan du få sparken, o s v.
Vi ska m a o gå ca 70 år bakåt i tiden.
Det här är ett sätt för alla från C och L till Kd, M och SD att skaffa sig nya röster. Är det detta du vill? Vill du få sparken vid 55 för att det kommer en på 25 år in och är snabbare? Är det verkligen det vi vill?
NEJ ! NEJ ! NEJ !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards