Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2020 14:57

Köp inget från Ebay . Jag köpte en artikel och den gick sönder efter 1 timme. Kontaktade dom och de var mycket trevliga i början. Men vartefter mailen växlade blev tonen en annan. Till slut spärrade de mig utan att lösa problemet.
Nu kommer jag att kontakta ARN så får vi se. Men löser det sig inte innan helgen är det slutköpt från dom.
För att göra en lång historia kort så vill jag har en retursedel så jag slipper ligga ute med pengar för en ganska dyr frakt. Då menar de att jag ska in på nätet. Men jag får bara felmeddelanden. Ska det vara då svårt att skicka en retursedel i t ex Wordformat? Nej, de bara slingrar sig. Passa er för Ebay.

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2020 10:48

ICA, COOP och Axfood bedriver en omänsklig miljöpolicy.
Stora företag som t ex Scania och Volvo pressar sina leverantörer till ständiga förbättringar. Man vill att leverantörerna årligen sänker sina priser genom att sänka kostnaderna.
Nu sällar sig matmarknaden till denna grupp. ICA COOP och Axfood kräver hela tiden lägre priser av sina leverantörer för att få sina artiklar på butikernas hyllor. Dessutom kräver man i vissa fall att de även ska tillverka drakarna egna märken till en ännu lägre kostnad.
Till viss del kan jag förstå det. Tittar man bara på slöseriet som förekommer hos många tillverkare så finns det många procent att spara in.
Jag kan acceptera det så länge sänkningarna hamnar hos konsumenten.
Men hos t ex ICA hamnar det i fickorna hos handlarna som i många fall tjänar många miljoner rakt ner i egen ficka.
Det är inte OK. Prissänkningar som sker hos tillverkaren ska till konsumenten !!!

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2020 10:38

Sverige är inte stort till utan egentligen, men trots det så långt att man får skotta snö i norr och klippa gräsmattan i söder.
Själv tog jag upp några potatisar för någon vecka sedan. Dessutom är det bara 3 månader kvar till jag börjar förkultiverar inför nästa sommar.

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2020 10:35

Efter 26 år har man nu tydligen hittat nya hål i Estonia. Vad ska detta tjäna till? Hade det inte varit bättre att Estonia fått vara ifred? Nu rörs alla känslor upp igen och anhöriga mår dåligt.
I mina ögon ligger felet hos Estonias befälhavare. Han skulle läst väderkartorna och vägrat åka ut på sjön.
Att sedan fartyget förliste är djupt tragiskt, men spelar det någon till för de döda om det var ett bogvisir, ett hål i skrovet eller något annat som orsakade fartygets undergång?
Ja, kanske för eventuella släktingar som via en rättegång kan få ut lite mer pengar är det av intresse. Pengar är pengar, men läker det egentligen såren MER om man skulle få ut lite pengar?
Inte hade det gjort det för mig i varje fall.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards