Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2020 17:34

Har visat sig nu att Nordkorea inte bara är ett slutet land där vem som helt kan sättas i fångläger eller avrättas utan även att Nordkorea och dess maktelit begår den brottslig smuggling av vapen, knark cigaretter mm. Allt för att få in västvaluta. Man arbetar med rena maffiametoder men presidenten som Don Corleone i egen hög person.
Mycket av smuggelvägarna går via Kina.
Jag fattar inte att västvärlden prejar varje båt ute till havs och söker igenom det. Finns det smuggel ombord så spräng skiten. Det är det enda som fungerar. Får de inte in västpengar så ligger de illa till.

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2020 10:23

För drygt något år sedan höjdes priset kraftigt. Det gick på kort tid upp från 30 till 40 kronor.
Det som dock hänt sedan dess är att de har extrapris på smör nästan varje vecka i någon butik. Är man då lite smart köper man upp sig på några paket och fryser ner dom. Då har man alltid till nästa drive.
Men varför? Varför inte ha ett lågt pris hela tiden? Jag tror att det är för att lura skattmasen. Jag tror att de får dra av rabatten i deklarationen. Så istället för att hålla ett lägre pris hela tiden säger man att det högre priset är det ordinarie priset och kan på det viset sälja smöret till dig för 28 kronor och dra av mellanskillnaden i skatten och få kanske mellan 3 och 7 kronor från oss skattebetalare via skatten.
Snacka om ruttet system egentligen.

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2020 09:23

Turkiets starke man Erdogan måste ersättas av en mer demokratisk president. Det går inte att ha ledare som kallar andra länders ledare för sinnessjuka. Man kan inte heller ha en ledare som inte ger kurder sitt land eller ockuperar andra stater, vilket Turkiet gör med Cypern.
För att Turkiet en kan komma på frågan som EU-medlem måste man föra en hållbar demokratisk in och utrikespolitik.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards