Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2020 13:39

I år kommer uppemot 12,5 miljoner flickor att bli bortgifta mot sin vilja. Det är över 1000 varje dag.
Något som är totalt vedervärdigt och borde vara totalförbjudet i varenda land.
Här finns verkligen något vi alla måste stå upp och göra klar för alla som har tankar på att gifta bort sin lilla syster eller dotter.

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2020 12:40

Finns en app där du kan se alla flygplan som är i luften. P g coronan är det ju inte så många större plan just nu,men ett stort antal små flygplan som tycks bara flyga runt på måfå. De har inte start och mål utan flyger runt som ett gäng gråsparvar.
Vad ska det vara bra för? Ett stort slöseri med våra miljöresurser helt i onödan. De är ju bara ute och leker som det verkar.
Nej, sluta helt eller sätt en mycket hög miljöskatt på eländet.

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2020 00:41

OK, ibland kanske man tror att man har nytta av rabatter, men glöm det.
Tror du att ICA eller Coop ger bort x antal kronor eller procent till dig? Glöm det. Alla företag räknar på totalen per vecka, månad, kvartal och år.
Och glöm för all del att ICA och Coop ( ja, ja det finns andra kedjor också som alla gör på samma vis) står för kalaset. Nej, det är fabrikören som står för det mesta. Inte allt för sällan p g a en överproduktion ( resten går på tippen eller Matsmart, men mer om just detta om dryga 12 timmar).
Hur som helst vill fabrikören/leverantören marknadsföra alternativt slumpa bort ett överskott.
Vilka tjänar på detta i s f?
Ja inte är det du. Speciellt inte de som betalar ordinarie pris. De går ju också betala "rabatterna.
Med det sagt, så önskar jag att alla rabatter och extrapriser försvinner och att alla får ta del av dessa genom generellt sänkta priser.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards