Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2020 11:15

SMHI har utfärdat en klass 1 varning för Norra Norrlands inland. Det ska börja snöa ordentligt.
Nåja, än så länge håller sig snön i norr, men den kommer väl sakta neråt.
Jag hoppas på minus 5 grader och ca 3 dm snö hela vintern. Men som vanligt blir det väl upp och ner hela vintern med slask och skitväder. Tyvärr.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2020 09:39

Ja, ibland händer det att t o m Kd kommer med något bra förslag. Man vill nu stoppa all hemspråksundervidning . Det tycker jag är ett bra förslag. Vill folk prata ett annat språk än svenska borde man bekosta det själv och göra det hemma.
När jag kom till Sverige för över 50 år sedan fick jag 2 timmar per vecka extra svenskundervisning. Men bara en termin. Sedan tyckte dom att jag var tillräcklig bra för att bara vara med på mina ordinarie timmar. Och det gick ju bra. 2 år senare var bara 2 elever bättre än mig i svenska. Betänk då att klassen bestod av mig och ca 4 finska barn. Resten var svenska.
Orsaken var nog också att jag bara umgicks med svenska barn.
När man går ut nu så hänger oftast barn från olika länder ihop i respektive grupper och pratar sitt språk. Något som borde vara förbjudet i skolan. Det gör bara andra barn otrygga.
Så bort med hemspråksundervidning.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2020 09:30

Vad håller sossarna på med? Obligatorisk förskola från 2 år är ju rent kommunistisk. Ska inte föräldrar ha sina barn överhuvudtaget? Vad ska detta leda till ?
Nej, tänk om och tänk rätt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards