Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2020 18:26

Jag hålls vid liv av en massa medicin samt specialtillverkat tandskydd för att inte bita sönder mina tänder när jag sover. Jag har även en Cpapp som är en maskin som pumpar luft i lungorna när jag sover.
Sen har jag ett antal piller.
1 för att öka serodoninet i hjärnan
2 för att slippa smärtor i låret p g a en nerv.
3 två olika tabletter för prostata
5 för hjärtklappning
6 för att minska blodfetter
7 fyra olika för smärta
11 Tre olika för att minska magsyra
14 för att lugna ner mig
15 Tre olika för att kunna sova
18 för prediabetes
19 mot allergi
Jag har säkert missat 2-3 I hastigheten, men som du förstår är det ett litet helvete att hålla ordning på allt. Vissa får jag bara ta 1 om dan, andra uppemot 8. Dessutom bryter man färg på en del av dom hela tiden. Ibland kan olika tabletter t ex ha färgen vit och blå.
"Dåliga" dagar kan jag äta kring 25 tabletter. Riktigt bra dagar ca 10.
Undrar hur livet vore utan allt detta. Troligen skulle man ligga under jord vid det här landet.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2020 10:51

Islamister med turkledaren Erdogan i spetsen hetsar det muslimska folket för att behålla makten själv.
En fransk lärare blev dödad eftersom han visade karikatyrer av islam på något sätt. Jag tycker självfallet att alla normala länder har yttrandefrihet. MEN man bör kanske inte säga vad som helst bara för att man får.
Vet man med sig att några kan ta illa vid sig och då är det kanske bättre att hålla igen. Finns trots allt något som heter självbevarelsedrift hos de flesta människor. Man behöver inte i alla lägen göra det man får och kan.
Du kan ju också säga att en kille på 210 cm och 140 kg muskler ser ut som en gris, men du får ju i s f räkna med konsekvenser även där.
Så jag tycker folk ska tänka efter lite före. Det finns fullt med ledare i den muslimska världen som vet hur man kan hetsa folket mot västvärlden. Ge dom inte den chansen.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2020 10:16

Nu sällar sig allt fler länder till dom som säger att de ska bli fossilfria eller fossilneutrala om 30 år. Det är rent skitsnack. Man har inte gjort speciellt mycket hittills och länder som Kina, Indien, Ryssland och USA just ingenting. Lägger de ihop förbrukningen av fossila bränslen i dessa länder hamnar du säkert på en bra bit över 50% ( utan att jag vet detta med säkerhet) .
Så länge inte dessa 4 gemensamt tar ett strupgrepp på problemet kommer inte övriga världen att bry sig. Och vad gör det att lilla Sverige försöker på egen hand? Ingenting alls egentligen. Det är som att pinka i havet.
Nej, det behövs inte bara prat och ett upp satt mål på 30 år, utan ordentliga, rejäla och radikala förändringar NU !
Om 30 år kommer det att vara försent. Det kan ju kännas skönt att man inte lever då, men mina barn och barnbarn kommer att göra det och dem är jag rädd om.

#miljöförstöring #miljö #koldioxin #fossilabränslen #30år #försentförjordensfolk

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2020 09:56

Det är rent ut sagt förjävligt. Här kan de packa ihop 180 personer i ett fullt och trångt flygplan men inte ha mer än 50 på en stor fotbollsarena.
Här gör staten helt fel. Verkar nästan som om de VILL ha igång en ny spridning. Ska 50 gälla så måste 50 gälla i flygplan och på Ullared också. Annars kan jag inte se att dessa förbud är seriösa. Om inte förr så nu kommer den andra gången att öka. Ska man stifta lagar och restriktioner måste de gälla alla och alltid, utan en massa konstiga undantag.
Och hur tänker dom som flyger iväg? Kan ju inte finnas mycket till hjärna där. Risken för spridning ökar markant, även MED en liten papperslapp framför munnen.
Nej, detta är helt ansvarslöst !

#Corona #covid-19 #solsemester #flygplan #restriktioner #smitta #vansinne #coronaspridning #munskydd

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards