Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2020 22:28

Läser att covid-19 frodas enormt i Uppsala. Verkar som studenter är idioter. Speciellt i Uppsala. Man har inte ens fattat att man ska hålla avstånd. Inte trängas i kollektivtrafiken. Inte festa runt på krogen. Inte festa runt hos varandra. Hur lätt som helst att begripa för alla som har en IQ över 32.
Men inte i Uppsala. Där tror man på odödlighet och Stålmannen.
NEJ, skärp er nu. Det här är inget Tv-spel. Det här är allvar IRL FATTA DET !

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2020 10:11

EU tycks inte ha så mycket att göra så man väcker liv i en ickefråga. Ska t ex hamburgare och korv få heta så om de är vegetariska?
Självklart borde de det om man kallar de för vegokorv eller vegoburgare? Det finns ju kycklingkorv och lammkorv. Bara för att nämna några. Det första i ordet talar ju om vad det innehåller och det andra vad det är. MEN det finns ju en hake. Hur gör man om man har ost på en vegoburgare? Blir det då en ostvegoburgare? Eller den i Berlin så älskade currykorven. Ska den heta curryvegokorv? Ja vi får väl se vad det blir.
Det trista i historien är dock att högt betalda EU-tjänstemän har tid att diskutera frågan.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards