Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 oktober 2020

Av Pink Ozzy - 8 oktober 2020 19:46

Regeringen beslutade idag att även fortsättningsvis endast tillåta 50 åskådare per event. De som har eventen är förbannade och jag håller delvis med.
Du får ha 50 personer på ett mindre hak så länge det är nån meter mellan dom. Lika många får du ha på ex Globen eller Söderstadion. Det verkar ju vara nån som inte tänker tillhör.
Jo, jag förstår att det är en pandemi. Ligger själv i riskzonen. Och jo , jag vet att sjuktalen ökar. Men jag efterlyser lite sunt förnuft.
Söderstadion tomtar nästan 25000 åskådare. Om det sitter 1 person på var 5e stol skulle det bli ca 4-5 meter mellan åskådare. Borde väl räcka och bli över. På så vis skulle Bajen och DIF få ha 5000 åskådare. Med lite logistik vi in och utpassage samt i pausen borde det gå att lösa.
Reducerar man det hela till 500 åskådare skulle det sitta någon på varje 50estol.
Varit ligger problemet? Nu får väl regeringen och hon med skatboet skärpa till sig. Ni gör ju bara att folk tappar respekten för coronan.

Av Pink Ozzy - 8 oktober 2020 13:04

Ett flertal gånger har Ebba Busch nu varit på diverse fester och ibland fullkomligt slitit i vad regeringen sagt om Covid-19.
Och inte nog med det. Stadskassan får stå för bevakningsnotan och transport.
Känns väldigt illa med tanke på att hon gärna står upp i talarstolen och tycker att regeringen gör för lite. Känns väl mer som att frånskilda Ebba Busch börjar bli lite småpilsk och gärna söker sig till kändisfester.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards