Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 november 2022

Av Pink Ozzy - 3 november 2022 22:28

Hur ofta har svenska riksdagsledamöter , ministrar och statsministrar egentligen träffat Turkiets Erdogan? Det måste finnas ett flut på tramset. Kan inte USA olja med hela handen?
Du ska lille Kristersson dit också. Han kommer ju bara göra bort sig. Erdogan kommer att driva din linje till det yttersta.
Skippa hela NATOfrågan. Kon ut och säg åt alla att Sverige hoppar av. Då blir det nog fart på Erdogan och USA.

Av Pink Ozzy - 3 november 2022 22:08

Nu verkar det dom om Sverige inte följt EU-direktiven vad det gäller A-traktorer . Detta innebär att A-traktorer kan totalförbjudas.
Tänk om det vore så väl. Det skulle bl a färre döda och skadade i trafiken och inga långa köer efter detta otyg. Så vi får väl hålla våra tummar för EU.

Av Pink Ozzy - 3 november 2022 19:46

Jag ska ge dig en ett gott råd. Spar pengar.
Bor du i hus så har du elen som går upp och detsamma gäller räntor. Även maten och resor med bil ökar i pris.
Du som bor i hyreshus har en hyreshöjning att vänta. Troligen på 3-6%. Elen kommer till. Sen är det även här maten och drivmedel ökar i pris.
Totalt bör man nog ha en marginal på MINST 10%. Har du inte det bör du redan nu fundera på hur du kan få dessa 10%. I värsta fall råder jag dig att flytta. Det värsta är om du inte klarar av dina räkningar och hamnar i en spiral av fler obetalda räkningar.

Av Pink Ozzy - 3 november 2022 09:43

Det är krig mellan Ryssland och Ukraina. Belarus ligger i bakhåll och avvaktar.
Nordkorea testskjuter missiler och vill skicka ett antal till Ryssland.
Kina vill angripa Taiwan.
Folk flyr från marker där det varken finns vatten eller mat.
Folk fördrivs från områden där de har bott i generationer. Ta kurderna som mördas av både Irak och Turkiet.
Så här kan jag hålla på ett tag. Det är oroligt i världen. Oroligare än på mycket länge. Detta gör också mig orolig. Vi närmar oss ett tredje världskrig som det ser ut. Hur och när är väl bara att avvakta och he att det dröjer. Men det ser onekligen inte bra ut just nu.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards