Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 november 2022

Av Pink Ozzy - 21 november 2022 17:36

Borde dom som spela fotbolls-VM få spela? Ryssland och Belarus är ju diskvalificerade, men det finns ju länder som är med trots att de inte borde. Ta Iran och Qatar som exempel. Vilken syn de har på kvinnor och homosexuella. Med sen synen borde de verkligen inte vara med.
Förutom dessa har vi ett antal länder till . Nordkorea, Afghanistan, Myanmar och ett antal länder till som slutar på "stan" eller finns i fjärran östern, som t ex Irak m fl .
FIFA ska kasta ut alla mutkolvar inklusive ordföranden och ersätta som med folk som går att lita på. De är till för fotbollens bästa och inte för att mutas mest .

Av Pink Ozzy - 21 november 2022 14:52

Jag har nu Allente i mitt fibernät till TVn men funderar på att byta. Glad i hågen googlade jag lite och blev mer och ner snurrig. Antingen saknas den eller den kanalen jag vill ha och massor av kanaler jag absolut inte är intresserad av. Ett evigt dribblande bland utbudet till oftast hutlösa priser. Jag får fortsätta min spaning efter en bra leverantör i morgon. Orkar inte jämföra mer. Eller har du ett bra förslag. Vill ha mycket sport men inga filmer.

Av Pink Ozzy - 21 november 2022 11:42

Qatar leker med FIFA som de vill. Först görbjöds ölet och nu allt vad regnbåge heter. Fotbollsspelarna får inte ens ha armbindel med regnbåge på.
Det är helt sjukt att Qatar har fått köpa och muta till sig ett VM utan att FIFA gjort glasklart vad som gäller. Nu sitter FIFA i skiten och bara bockar vad än Qatar säger.
En klar varning till andra förbund. Låt er inte luras och mötas av Qatar eller andra shejkdömen.

Av Pink Ozzy - 21 november 2022 10:06

Oj vilket kaos det blev. Det kom lite snö i den södra delen av Sverige. Nåja, den sydöstra. Vad händer?
Kilometerlånga köer till däckbyteverkstan, bilar, bussar och tåg står still och ett större antal trafikolyckor på vägarna. Vad är der för problem med folket söder om Dalälven? Jo, jag bor där också, men åkte i många år upp till fjällen vintertid och lärde mig väl att köra på glashala eller snörika vägar. Enda incidenten under alla år var när vi hade +3 grader och bara 2,5 mil hemifrån var det -2,5 grader och vägen varken skridskobana. I en lång högersväng släppet den fullastad bilen med familj och packbox. Jag hade ofta med avsikt tränat på öde vägar och lyckades troligen tack vare det parera mig ur kurvan. Men hjärtat gjorde några extraslag.
Man ska ta snö och is på största allvar och inte leka med radion eller mobilen. Ungarna måste hålla sig lugna. Har man det under kontroll och kör efter väglaget så går det i regel bra.
Men jag råder alla sydsvenskar att prova på en halkbana eller testa bilen på en säker väg utan trafik. Sjöar med isbanor är också bra. Speciellt för oss södra som är ute i trafiken. Även om det kostar några 100 att köra på en halkbana så är det värt pengarna.
Och en sak till. Snön kommer i regel varje år så det behöver ju inte vara nån överraskning.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards