Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 november 2022

Av Pink Ozzy - 28 november 2022 18:42

Under några dagar i oktober gjorde polisen en insats mot A-traktorer. De lyckades få ett antal traktorer med fordonsfel, onykterhet, knark i bilarna mm.
Vad hände då? Jo, föräldrarna på Lidingö kontaktade polisen och nästan alla fall lades ner. Det är så snuskigt att man kan spy. Hade samma sak hänt i Fittja, Norsborg, Alby eller annan stockholmsförort eller i någon förort i Göteborg eller Malmö. Knappast. Här hade förarna åkt dit hur mycket föräldrarna än hade ringt.
Riktigt dåligt hanterat av polisen. Vilket förtroende man får.....

Av Pink Ozzy - 28 november 2022 18:26

Numera är det inget land som bara kan ställa ut skorna på gräset och vinna. Nu får alla lag spela på topp annars förlorar dom. Det är redan flera toppnationer som har fått bita i det sura äpplet. Nederländerna fick bara kryss mot Ecuador . Detsamma mellan England och Wales. Både Argentina och Tyskland fick stryk med 1-2 mot blåbärslag som Saudiarabien och Japan. Så den här turneringen har inte sett den sista överraskningen.
Det bästa är dock att Qatar åkt ut. Det ska inte vara lönsamt att köpa sig ett lag.
Vem som vinner? Omöjligt att säga. Trots dåligt spel hittills tror jag på Tyskland. Dessutom Spanien som ångar på.

En sak till. Antingen så skippar man VAR eller så slänger man ut linjedomarna. De har ju ändå inte många rätt. Det är ju i princip 50% fel på deras beslut. Uselt!

Av Pink Ozzy - 28 november 2022 11:34

Vaknade idag och kunde knappt röra mig. Från ca 1 dm nedanför byxlinningen ända upp till halsen sam ut mot höger överarm hade jag så ont så det knappt gick att gå. Jag fick hasa mig fram. Tog 6 extra värktabletter till frukost och frugan smörjde in Linnex över rygg och arm. Nu sitter jag här och hoppas att det ger någon utdelning snart. Har inte tid att ha ont i ryggen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards