Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 november 2022

Av Pink Ozzy - 13 november 2022 20:52

Nu är det handbolls-EM för damer. Jag kommer ihåg 70-talet. Då satt man inte som klistrat och kollade på damhandboll. Annat är det nu. Tjejerna är ju totalt hänsynslösa mot sig själva. Och nästan aldrig något gnäll. De reser sig upp och kör vidare. Och det är inte bara Sverige vi tittar på utan nästan alla matcher. Damfotbollen och damhandbollen har gjort enorma jättekliv på 50 år. Visserligen en ganska lång tid, men vad gör det. Nu har vi fler bra idrotter att se på.
TACK TJEJER!

Av Pink Ozzy - 13 november 2022 10:49

För mig börjar de blåbruna alltmer framstå som ett mysterium.
Kristersson sa innan valet att INGA skatter ska höjas. Nu höjs skatten på alkohol. I princip inget jag har något emot eftersom det går utanpå det nödvändiga och kan beskattas enligt mig. Men problemet ligger i att Kristersson inte går att lita på. Bara för ett halvår sedan motsatte han sig samma skattehöjning eftersom han tyckte att vi redan led under skattetrycket. Har det blivit mindre nu?
Sedan har vi Douglas Thor som är moderata studenters ordförande. Vilket stolpskott. Han klarar över Sveriges höga skattetryck. Trots det ger moderaterna mångmiljonbelopp från båra skattepengar till storföretagen i elstöd. Storföretag som redan förhandlat ner sina elpriser till ett minimum. Han säger också att vi har ENORM arbetslöshet och RUSANDE inflation. Vad läser en sådan människa egentligen? Är det bara moderaternas partiprogram som ligger på nattduksbordet? Sverige har i stort samma inflation som de flesta av Europas länder. Vi ligger precis på EUs genomsnitt.
Vad det anbelangar skattetrycket ber jag samtliga moderater att se sig omkring. Vägarna är urusla, järnvägen går inte i tid, många skolor är undermåliga, vi har ett högkostnadsskydd hos läkare, sjukhus och medicin, gratis skola inklusive lunch och mycket mer. Ett högt skattetryck behövs för att förverkliga ett bra Sverige för alla. Vi är yrots allt bara 11 miljoner som ska betala för allt vi får. Tyskland som i stort är lika stort som Sverige har över 80 miljoner innevånare vilket innebär att allt används flera gånger mer än i Sverige. Vägar, sjukhus, järnväg mm. I skolan får de ha egen mat med sig, skolböcker mm får de betala själv, skattereduktion för husräntor finns ej o s v. Så läs på INNAN ni klagar på skattetryck.
Men de blåbruna med Kristersson och Åkesson i spetsen försöker hela tiden lura oss väljare och många går ju på det som det verkar.

Av Pink Ozzy - 13 november 2022 09:46

Äntligen lite novemberväder. Dimma, vindstilla, fuktigt. Jag gillar i stort sätt alla årstider, även november. Nåja, novemberglansis på en gråkall isbelagd väg kan man gärna vara utan. Men att t ex gå på en skogsstig under total tystnad är underbart. Speciellt i år då det fortfarande finns svamp i skogen.
Så se den här årstiden från den positiva sidan. Blåser det snålt så stanna inne och mys under en filt, läs, lyssna på musik, se på TV, baka. Eller varför inte städa så du slipper det under höstens fina dagar.
Ta vara på dagarna, de blir inte fler.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards