Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 november 2022

Av Pink Ozzy - 20 november 2022 09:54

Ja jag vet inte riktigt hur det kommer sig, men Kina räknas som U-land i den mening att de inte har samma krav på sig vad det gäller klimatet som I-länder. Numera gar dock Kina egentligen blivit ett av de största I-länderna men dokumenten har inte ändrat så Kina släpper snart ut lika mycket skit i atmosfären som den resterande jorden.
Men, då ska man betänka qtt vi indirekt är skuld i detta. Kina producerar idag 30% av världens konsumtion. Mycket beställs av västvärlden för tillverkning eftersom de får mycket låga löner i Kina. De behöver inte heller bry sig om miljön eftersom de ju kallas för U-land. Inte konstigt att jorden mår allt sämre. Inom 100 år kommer Kina att kollapsa eftersom deras jord kommer att vara så nedsmutsad att inget hår att odla mer. Då ska ni få se på folkvandring...

Av Pink Ozzy - 20 november 2022 09:43

Det är rena vansinnet och ingen som helst logik i det hela. Varför ska man bosätta folk på månen? Till vilken nytta? För att de ska överleva måste de antingen få mat från jorden eller bygga enorma byggnader där man får samma förutsättningar som på jorden.
Jag förstår inte att det finns folk som på allvar vill bosätta folk där. För att kunna bo där måste de bo precis på gränsen mellan dag och natt. Annars blir det för varmt eller för kallt. Bara det måste i längden bli dötrist. Sedan ska det gå raketer i skytteltrafik upp till månen men antigen förnödenheter eller byggmaterial, jord, vatten mm under lång tid.
Hela spektaklet måste ju kosta åtskilliga miljarder. Hur vore det och mata jordens fattigaste för dom pengarna istället?

Av Pink Ozzy - 20 november 2022 09:27

Liberalerna skrev januariavtalet med bl a socialdemokraterna. Det bröt dom efter år.
De skrev Tidöavtalet med högerblocket och bara nån månad efteråt börjar det gnällas och klagas. I princip förstår jag dom. Man ingår inte avtal med djävulen. Men det visste dom ju innan de skrev på. Men känslan av att få dela makten blev väl för stor för Liberalerna så dom skrev på. Nu.sitter de i skiten och vet inte hur de ska ta sig ur det hela. Men det lär väl inte dröja så länge innan vi antingen har en minoritetsregering utan Liberalerna eller ett omval.

Av Pink Ozzy - 20 november 2022 09:17

Tror säkert att en del klagar. Själv älskar jag när snön kommer och helst också ligger kvar. Tyvärr lär väl den här snön också försvinna. Jag får väl vara glad så länge det varar. Visserligen bara 3-5 cm. Alltid något.
Men hjärtat blir glad. Nu ska jag ut och mata fåglarna. De gillar den hjälp de får.
Så ha en trevlig söndag och njut av snön, ni som har fått och gläds åt att det inte finns varken mygg eller knott just nu.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards