Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 november 2022

Av Pink Ozzy - 10 november 2022 19:51

Det är för sorligt att det sitter folk i riksdagen som inte tror vi har en klimatkris trots massor av bevis för det. T ex:
Varmare klimat även i Sverige och Europa i övrigt.
Glaciärerna smälter i rasande fart.
Torkan breder ut sig i nordöstra Afrika.
Havsvatten stiger.
Öar i haven hamnar sakta under vatten.

Ja, det finns många många fler exempel. Tar man inte åt sig av det har inget i riksdagen att göra. De ska ner till Falsterbo och gräva murar och vallar.
Jag fattar inte att 20% av svenskarna har tilltro till ett parti som har så låg kunskap i klimat och mycket annat.

Av Pink Ozzy - 10 november 2022 17:14

¹Jag var själv ung och dum för länge sedan och varnade andra för poliskontroller genom att blinka med helljusen. Ända tills en polis som jag kände talade om för mig varför man INTE ska blinka. För det första är det böter om du blinkar och varnar. F n är det 1000 kr.
Men tydligen var det ett bra sätt att få tag i bilar med knark, tjuvgods, rymlingar mm.
Såbtänk på det nästa gång INNAN du blinkar.

Av Pink Ozzy - 10 november 2022 16:01

I enstaka inflationsdagar passar många på att höja sina priser långt över eeras behov. Jag jag vill säga är att många höjer betydligt mer än en borde. Otroligt att att går så fort.
30-40% på en vara är inte omöjligt. Borde kanske bilda en riksdagsgrupp som kollar upp detta lita

Av Pink Ozzy - 10 november 2022 08:54

Det är rent ut sagt fördjävligt. Robert Aschberg visar en film i sitt program 200 sekunder som får mig att må illa.
Kycklingar som är svårt skadade och t o m döda får ligga kvar i sina stallar. Det är kronfågel dom är kunden och vi köper kronfågels kycklingar. Dessa kycklingar kommer som små dunbollar till uppfödaren och 28 dagar senare ska de växa ca 1,5 kg och slaktas. Då är väl det minsta man kan begära att de får ett kort men bra liv.
Man intervjuar både uppfödare och Kronfågelns VD och de ljuger ikapp. Man har ju hoppats att det med åren och tidigare bildbevis skulle bli bättre, men det sket sig tydligen. Men eller utan burar spelar tydligen ingen roll. Uppfödarna låter sjuka djur leva i sina stallar. Skulle inte förvånar mig om de också ligger på våra tallrikar så småningom.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards