Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 november 2022

Av Pink Ozzy - 29 november 2022 19:44

Vet inte om du sett Expeditionen. Ganska sevärd men svårförstått för den som aldrig varit på dessa höjder. Inte jag heller. Höjder mot 1200 meter vintertid och drygt 2000 meter sommartid har varit vardagsmat för mig. Men redan mellan 1200 och 2200 känner du att du går något saktare. Men sen var jag på dryga 3400 meter och märkte en klar skillnad. Speciellt när vi kom ner på ca 2700 m och jag fick för mig att springa ca 200 meter med lätt packning i en liten ryggsätt. Efter dom 200 meter ville jag bara dö. Jag fick ingen luft vilket fick mig att nästan få panik. Jag föll ihop och försökte bara två luft. Jag minns inte hur länge, men tror att det nog tog 5 minuter att andas någorlunda normalt. Sen dess förstår jag att det inte blir lättare på 5-6000 meter. För att inte tala om 8848 meter (Mount Everest).
För att få en liten uppfattning prova att stoppa 3-4 sugrör från Donken i munnen så får vi se hur länge du kan andas. De rör dessutom på sig. All heder åt hela gänget som alla körde på max. Synd att inte Carin klarade det. Hon är i min ålder och det hade varit kul om hon hade visat att också en pensionär klarar det. Men det visar bara att det inte är en lek för jag misstänker att Carin var ganska vältränad.

Av Pink Ozzy - 29 november 2022 09:27

Hej på dig och god morgon.
Tack så mycket att du läser just min blogg. Denna månad slår jag läsarrekord. Ja, jag har redan gjort det trots stt det är 2 dagar kvar. Jag ska försöka att behålla er alla även under december och hoppas på ännu fler under december. Tyvärr är december inte alltid då bra. Folk ska ju stressa med alla julbestyren. Kommer nog bli en del julinlägg under december.
Återigen tack. Och vill du stt vi länkar till varandras sidor så hör av dig genom t ex frågor eller gästboken.
Ha en bra vecka.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards