Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 november 2022

Av Pink Ozzy - 4 november 2022 10:04

Jag hatar julen. Nåja, inte allt kring julen men denna eviga julhysterin. Redan har de börjat visa julteklam på TV. Går man till vissa affärer har de redan tagit fram julsakerna. Jag blir så trött.
Tidigare åkte vi till en by på Kanarieöarna i december. I stort sätt såg man inga julsaker förrän efter Lucia då även gatbelysningarna sattes upp. Det var så skönt att slippa eländet fram till Lucia.
Även om vi har en drös barn och barnbarn träffas vi i regel bara en kort stund. På så vis kan vi krypa ner i våra TV-fåtöljer och bara mysa kring Kalle Anka. Dessutom gör vi ett mindre julbord så vi slipper äta det i flera dar efter julafton.
Nej, bort med alla juleljus mm före första advent och efter trettondagen.

Av Pink Ozzy - 4 november 2022 09:56

Sitter här och väntar på Postnord som ska komma med ett nästan 100 kg tungt paket med massor av saker som jag beställt på nätet.
Jag har sen en tid tillbaka tänkt att jag kanske dör i morgon eller om 20 år. Så varför ska pengarna ligga på banken eller i aktier? Nej, nu köper jag allt jag velat ha och jag reser till utlandet eller inom Sverige (gärna spa) så ofta jag vill.
Varför inte njuta ledande jag kan?
Så idag är det en dag som är väldigt nära julafton för mig.

Av Pink Ozzy - 4 november 2022 09:51

Då var det fredag och hos många tacosdags igen. Men inte här. Jag tillhör dom få som inte gillar tacos. Men det går att äta om man tar bort den eländiga tacoskryddan. För man får ju säga att det ju inte är fel på ingredienserna. Köttfärs och grönsaker samt lite sås är ju inte helt fel. Men, nu är det ju så att detta inte är mexikanska tacos. Långt därifrån. Men det är väl nån smarrig som kom på den "svenska" tacosen för att lura i ungarna lite grönsaker.
Träffade ett mexikanskt par en gång och de ville visa att tequila smakar olika och till det bjöd de på mexikanska tacos. Ja, det är ungefär samma skillnad som mellan en köttbulle och ett ägg.
Denna tacos hade ett annat bröd och andra ingredienser. Tacos i Mexiko är ofta ett tilltugg. Står man utanför en överfull affär kan någon utanför bjuda på en enkel tacos bestående av deras bröd samt smör. Men det kan också innehålla andra saker. Men i det stora hela smakar den betydligt godare. Därför försöker jag att vägra denna eländiga tacoskrydda om jag nån gång tvingas äta svenska "tacos".

Av Pink Ozzy - 4 november 2022 09:37

Tydligen kan man, om man betalar, få ett s k diamantpaket på nån av våra sociala medier. Nån har plockat ihop diverse klipp på nakna tonåringar och säljer dom i paketet. En smart affärsidé, dock inte särskild hedervärt eller ens lagligt.
Samtidigt undrar jag om tjejerna är så dumgodtrogna att de tror att sådana klipp stannar mellan henne och den hon skickar klippet till?
Jag hoppas att det får tjejerna att tänka om och sluta vika ut sig för varenda kille. I s f får de faktiskt skylla sig lite själva. I dagens mobiltelefonsamhälle förflyttar sig bilder och filmer blixtsnabbt och kan hamna på värre ställen än i ett diamantpaket.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards