Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 november 2022

Av Pink Ozzy - 5 november 2022 15:54

Gick med mitt barnbarn på 9 år. Plötsligt hör jag " E nigger åk med till Afrika". Jag vänder mig om varifrån ljudet kommer och ser 3 grabbar runt 15-17 år. De får syn på mig och blir tysta. Jag tittar vidare och ser en afrosvensk .
Jag går fram till grabbarna och frågar vad de håller på med. Samtidigt ropar jag på killen de gjorde sig lustig över. Jag får till svar " E mannen, vi bara skojar ju".
"Bra",sa jag, " då vill jag att alla tre ber honom om ursäkt". De skruvar på sig och mannen säger att det är Ok och att de inte behöver på helt fläckfri svenska. Så jag vänder mig igen till de tre och säger:" där ser ni, han kan bättre svenska än ni, så fram med ursäkten". Den kom sakta från en efter en. Jag gav dom några förmanande ord och sa att de fick gå.
Men historien slutar inte där. När alla hade gått frågar mitt barnbarn vad en nigger var och varför han skulle till Afrika. Så resten av promenaden gick åt till att förklara vad man får säga och vad inte och varför vissa säger saker man inte får.
Min åsikt är att många varken är rädda eller vill att de ska flytta till Afrika . De är bara avundsjuka eftersom afrikaner ofta är så mycket roligare, inte är så blyga och har rytmen i blodet. Jag tycker de är härligt.

Av Pink Ozzy - 5 november 2022 12:45

Nu räcker det. Förbjud alla A-traktorer. Att kräva bilbälte och vinterdäck är ju larv. A-traktorerna går trots det lätt att få upp i 128 km/h. Och det är inte bara ett litet antal som gör så utan det är många.
Läste i en tidning om diverse domar som ungdomarna får. I regel 1500 kr.
Rätt straff är förverkande av fordon, 5000 i böter och inget körkort på 5 år. Det kanske får dom att tänka efter en gång till.
Men det bästa vore att man förbjöd A-traktorer helt. Det är på tok för mycket olyckor med A-traktorer inblandade.

Av Pink Ozzy - 5 november 2022 10:16

Det tycks inte vara så långt borta innan Trump säger att han ställer upp i nästa val. Det vore inte bara illa utan en katastrof. Det skulle samtidigt knapra på USAs rykte om en stormakt. Trumps högeranhängare gör ju inte saken bättre genom ryktesspridning mm. När ska USA få en president runt 50 år med pondus och respekt?
Med Trump vid rodret skulle det inte förvåna mig om han hade tagit soldater och skickat dom som undsättning till Ukraina och då är cirkusen igång. Nej, ingen ska vinna ett krig utan bara sluta kriga. Sedan ska Ryssland betala alla skadorna åstadkommit under kriget. Det fick Tyskland göra efter WWII.
Och snälla, låt inte Trump bli president igen.

Av Pink Ozzy - 5 november 2022 10:00

Ja, jag tycker illa om hela högerbacken inkl SD. Nu lägger man sig platt för diktator Erdogan och tar avstånd från kurdiska grupper som YPD och PYD. Allt för att komma med i NATO. Det är så jävla ynkligt. Här kysser man den mannens skor som under många år förföljt, mördat, gasat och torterat kurderna.
Vad blir den svenska högerns nästa drag? Ska de erkänna Putin eller någon annan diktator bara för att få igenom något önskemål? Nej fy fan så ynkligt. Kurderna borde istället få ett område både från Irak och Turkiet så kunde alla leva i fred. Det är sådana krav en regering med pondus skulle ställa. Men så värst mycket pondus är det ju inte i Kristersson.

Av Pink Ozzy - 5 november 2022 09:43

Tydligen har Carina Bergfeldt gått frågan om Carina eller Bianca Ingrosso show under hösten och vintern skulle bli bäst. Vilken jävla du fråga. Medan Carina tar in intressanta personer och har ett seriöst samtal så tycks Biancas gäster mest prata sex. Carina har dessutom rn gedigen och lång skolning vilket Bianca saknar. Carina kan fortfarande när hon är 65 vara en duktig journalist . Då har Biancas kropp sedan länge förfallit. För hur det än är så lever Carina som journalist och Bianca som en fotomodell vars kropp för varje år bara blir mindre värd.
Så nu gjorde jag det jag inte ville göra, d v s jämföra dessa två. Men jag var bara tvungen att hjälpa denne journalist som ställer en så dum fråga till Carina Bergfeldt. Jag hade också kunnat svara med en motfråga:
-Sover Dolly Parton på mage?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards