Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 november 2022

Av Pink Ozzy - 9 november 2022 20:19

Theodor Engström, ja ni vet han som mördade Ing-Marie Wieselgren, sitter nu i Tingsrätten och pratar när det behagas annars är han tyst. När han väl pratar är det osammanhängande svammel.
Han är sjuk. Mycket sjuk.... i huvudet.
Lås in honom nånstans och kasta bort nyckeln. Han kommer aldrig att bli så frisk att han kan vistas bland andra människor.

Av Pink Ozzy - 9 november 2022 17:14

Tyvärr mina vänner har jag en halvbror (han var min bror en gång men lät adoptera sig för att senare få ta del av hela arvet. Jag nobbade det. Jag låter mig inte köpa av någon jag inte accepterar. Min PAPPA dog på 70-talet) som tror han är välutbildad, VD, stytelseledamot, intressant tillräckligt tik. M a o en drömmare. Någon som tror han är något.
Som du vet har min mor dött även om jag tog bort det epitetet för länge sedan. Det smutsiga är att hon nu har skrivit ett testamente som är lika snuskig som de två tillsammans.Jag har inte sett några siffror ännu, men förstår att hon har överfört det mesta av hennes pengar till min s k halvbror. Men så är det när man står för rätt och rättvisa eller bara slickar folk i riven för att få pengar. Det är f ö idag 50 år sedan jag fick ett adoptionsbud ("då ärver du ju också allt", sa min mor). Jag vägrade då och jag skulle göra det nu. Ska nån få kolla sig min pappa ska han ha förtjänat det. Det hade inte hennes nye man. Så är livet. Jag avstår med stolthet ca 9/10-delar av arvet.

Av Pink Ozzy - 9 november 2022 10:00

En sak begriper jag inte I denna blåbruna budget.
Varför ska äldre jobba längre än 67 år och dessutom få skattelättnader? Samtidigt får de unga svårt att komma in på arbetsmarknaden. Vore det inte bättre att kasta ut de äldre så att unga får chansen och arbetslösheten minskas.
Då säger du kanske att det är ju dom äldre som kan och visst är det så. Men anta att personen har jobbat länge på firman så har ju företaget haft år på sig att lära upp mågon annan. Det behöver nödvändigtvis inte vara en kille på 18 år. Det kan lika gärna vara en på 58 och som har besläktade arbetsuppgifter. Men då saknas det ju en på 58-åringens plats. Nej det ginns säkert nån på 48 som har kunskapen att ersätta 58-åringen. Och så fortsätter det tills man kommer till 18 åringen som då kan kliva in.
Hur enkelt som helst. För vad händer om han på 67 plötsligt faller död ner. DÅ har man ett riktigt stort problem. Men så långt tänker inte många. Detta trots att t ex ISO9000 kräver det.

Av Pink Ozzy - 9 november 2022 09:48

I natt släpptes tydligen tågbiljetterna för några månader framöver. Vad händer? Jo totalt kaos.
Vore det inte bättre att släppa dom lite då och då och i tystnad. Då skulle man slippa topparna och en massa strul.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards