Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 november 2022

Av Pink Ozzy - 18 november 2022 22:39

Ja, jag frågar bara om man kan göra sig av med sin bror? Jag menar då inte att döda honom. Det vore lite drastiskt. Men finns möjligheten att göra så att han inte längre är min bror? Det är min fulla mening. Vad ska jag med en bror till som smugit till sig 95% av ett flermiljonarv genom smicker och lögner? Pengarna gör mig inget. Jag lever för det. Det är sättet han nu via advokat och tingsrätt försöker lura av mig de sista 5 procenten också. En advokat som för övrigt ser ut som en lillhitler utan mustasch. Nåja, Sverige blir ju allt mer högervriden så varför en sådan advokat till min högmodetate numera halvbror.
Men nu kom jag av från ämnet. Hur kan man göra så ens halvbror inte är ens min halvbror? För mig är det väldigt angeläget.

Av Pink Ozzy - 18 november 2022 21:13

Nu har tydligen de styrande i Qatar att fotboll-VM inte ska vara som det varit i alla år. Det ska vara förbjudet att ta sig en öl . Det blir som en frukost med knäckebröd utan smör och pålägg, kräftskiva utan de lille, en bil utan hjul.
Detta är totalt oacceptabelt i ett land där fotbollshöjdarna och de klänningförsedda shejerna troligen tar sig en rackare till middag.
Men så blir det väl när mutkolvar låter sig mutas att ge ett par shejer ett VM.
Jag vill poängtera att jag själv har varit utan öl i säkert 90% av matcherna jag sett eftersom jag haft några mil till bra fotboll. Men det är mitt beslut och inga shejkerna.

Av Pink Ozzy - 18 november 2022 19:47

Babben Larsson ska vara årets julvärd. Det tackar alla normala människor för. Men inte avundsjuka Alex Schulman och Sigge Eklund. De kanske trodde att de skulle bli julvärd. Men aldrig. Möjligen årets tomtar. Nu påstår de att STV utseende av Babben strider mot nån lag som ingen brydde sig om förrän nu. Ingen normal funtat människa har kopplat ihop Babbens medverkan som julvärd med föredrag hon håller om stress. Och hade bara Alex och Sigge knipit käft hade Babben inte fått nån reklam. Men nu genom deras glappkäft fick Babben flera gånger så mycket reklam än hon annars hade fått. Tack pajasar tänker nog Babben.
Men seriöst, de flesta som varit julvärd de senaste åren har egna företag där man på ett eller annat sätt, mer eller mindre förtjänar sina pengar.
Så lille Alex och Sigge, LÄGG NER er avundsjuka !!! Ni kommer aldrig ens att nomineras. Aldrig.

Av Pink Ozzy - 18 november 2022 15:53

Varje år tag Marabou bort någon vra och ersätter det u geken men någon sämre. I år har man ersatt någon pralin med något annan . Sen ska tydligen ersätta någon tidigare men missade totalt. Apelsin, choklad och janel gifter sig aldrig
Undrar fad felet var med trippelnöt och mandeln i choklad . Nej skärp er och ta kort allt nytt skräp som säkert bara innehåller kemiska ämnen. Håll fast vid det helt naturliga så får ni fler kunder. Det nya är bara skräp.

Av Pink Ozzy - 18 november 2022 13:04

I dagens Aftonbladet hittar jag något mycket intressant som jag länge har förstått. Friskolor bluffar med betygen. Cybergynasiet är bara ett i en lång rad av mygrlskolor som omgående borde få licensen indragen.
Någon eller några ändrar på slutbetyget innan de skrivs ut. M a o ren bluff och dessutom straffbart. Jag hoppas det finns en åklagare som tittar på detta. Vi ska inte ha mygelskolor i Sverige.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards