Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 november 2022

Av Pink Ozzy - 11 november 2022 20:22

Kristersson lovade dyrt och heligt att inte höja några skatter. Men det tog bara en månad innan han höjer tobak och spritskatten.
Men allvarligt, ska inte en sån lögnare avsättas? Ska han ljuga på detta viset i 4 år till? INGEN skatt är INGEN skatt. Ska han beskatta vi oss eller inte. Tydligen gör han det och då ska vi ha rätt till nyval redan nu. Han står ju inte för det han sa under valrörelsen.
Avsätt Fredriksson!!!!!

Av Pink Ozzy - 11 november 2022 14:32

Sitter just nu med ett glas vin och lägger ett pussel på 1000 bitar och undrar vad jag gett mig in på. 1000 bitar tycks vara 1000 färgnyanser.
Samtidigt lyssnar jag på musik
Musik som jag sällan lyssnar på fest var det Tanika Tikaram och nu är det Mikael Bublé.
Och jag säger något jag säkert har skrivit om tidigare. Säg aldrig nej till musik. Jag har normalt en annan musiksmak. Vad går upp mot Ozzy eller Black Sabbath när man gräver som en dåre i trädgårdslandet. Eller Vivaldi när man bara vill njuta av vårblommorna. Roddan nämner jag knappt gör han passar alltid.
Men nu blev det de två översta. Passar bra till total deppighet, pusselläggande och vitt vin.
Trevlig fredag mina vänner.

Av Pink Ozzy - 11 november 2022 11:29

Erling Persson , 75 år har ställt till det för sig men förstår inte det. Istället så hsr han snart stått vid vägen med bil och släp.
Så här ligger det till. Erling kör med sin bil inklusive släp på E45an. Polisen får då gör sig att kontrollera ekipaget. De kör efter honom och klinker med blåljusen. Kilometer efter kilometer. Men Erling kör på. Inte ens tanken att släppa förbi ett utryckningsfordon med blåljus får Erling att sakta ner och släppa förbi fordonet. Polisen glr detcenda de kan och bör göra. De tillkallas en annan polisbil med spikmatta. Och nu kommer Erling med bil och släp och kör över mattan med 4 punkterade hjul som följd. Skyll dig själv Erling säger jag. Kommer ett utryckningsfordon bakom med blåljus är plan A i alla lägen att sakta ner och släppa förbi bilen. Nu tyckte Erling tydligen inte att han hade anledning att stanna. Men nu är det så att polisen inte vet vad som helst finns i bilen och på släpet. Det kan vara smuggelsprit, smuggelcigaretter, knark, stöldgods mm. Det kan också vara så att rosthögen inte får färdas på våra vägar. Jag minns inte, men har gör mig att han vsr körkortslös eller stt bilen hade körförbud, men jag låter det vara osagt.
Nu planerar denna vildhjärna att skrivs över bilen på Rikspolisstyrelsen och sedan med någon form av dumper eller liknande lyfta upp sin bil på vägen och släppa ner den från ett par meters höjd. På så sätt menar Erling , att det blir Rikspolisstyrelsens problem att städa upp gatan.
Oj vad han kommer att missta sig. Han kommer att få en täckning som minst innehåller försök till smitning, inte följt polismans tecken, nedskräpning, utsätter andra trafikanter för fara. Jag tror nog åklagaren kommer på ett antal brott till
Så, kan inte nån hjälpa denna virrpanna innan det går för långt?

Av Pink Ozzy - 11 november 2022 10:48

Idag kom det en ny artikel om kycklingmissär på Kronfågel och dess leverantörer.
Enligt Aftonbladet är det allmänt skitigt med ruttet kött i behållare för tvätt av kött, ofräscha kläder på dom anställda, smutsiga knivar mm. Man har även fått 13 allvarliga anmälningar från livsmedelsverket.
Jag tror dock inte att det bara är Kronfågel. Det kan lika gärna vara iikadant eller värre hon nåt annat kycklingföretag.
Så för min del ska jag ta mig en ordentlig funderare på om jag ska oöpa mer kyckling av Kronfågel.
Sen har vi ju en annan sak som är betydligt svårare att kontrollera. D v s alla produkter som korv , köttfärs och annat som är tillverkat av kycklingkött. Hur har det hanterats. Är det så att allt skit som inte går att sälja till kund skickas till korvfabriker?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards