Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 april 2023

Av Pink Ozzy - 8 april 2023 10:09

Ytterligare en mästare av den gamla stammen gar avlidit. Ingvar Hirdwall för de flesta känd som mannen i Beckfilmerna som står på balkongen och vill ta en stänkare i sommarnatten med studerade och gula glasögon. Och de var lite så han var. Fåordig där hans närvaro räckte.
Jag kommer upp snart och tar en stänkare med dig Ingvar.

Av Pink Ozzy - 8 april 2023 09:46

Människor vakna! Just nu översvämmas nätet av bluffsiter.
Ta bilden nedan. Den är rörlig när du hittar den på nätet. Några block i storleken som syns på bilden får du inte du får 10 små skivor som är 10 x 10 x 1 cm. Löjligt.
Sen är det några som låtsas vara från Amazon. För en relativt liten summa får du inte en pall med mängder av returer. Du får i bästa fall en löjlig liten grej de inte blivit av med. Jag vill inte tro att det är Amazon utan några myglare som har lagt ner skapligt med jobb för att lura dig.
Går du sen till Wish så har du 1000-tals prylar som inte fyller sin funktion. En rolig grej är en liten "rengöringsmaskin". Man häller i lite vatten och lite diskmedel. Sen lägger du in dina glasögon och trycker på start. Maskinen brummar igång på sina 2 små AAA-batterier i ca 5 minuter. Lyckas man inte ska man trycka på start igen. Jag kan väl säga så här. Du kan trycka på start tills batterierna slutat funka och ändå ser dom inte ut som utlovat. Nej köp dig lite Yes och en torkhandduk och du får ett bra resultat i minst ett år
Så låt er inte luras av dessa bluffmakare. Eftersom det är en lukrativ marknad så kan de lägga ner lite på sidan dom visar upp. Men det är rena bluffen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards