Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 april 2023

Av Pink Ozzy - 10 april 2023 19:46

Nu har ett EU-direkriv lagts fram som handlar i stort om ändrade tider för arbets- och ledighetstider för räddnings-, sjuk-, och vårdpersonal. Något som är ytterst besvärligt för t ex brandmän som genom detta direktiv får mindre ledighet i s f längre som var tanken. Men det tycks, som vanligt för EU är det svårt att backa och göra rätt. Många svenska brandmän hotar att slutar om inte direktivet ändras.
Nu har vi den regering vi har. Trots detta får vi väl hoppas att de nu kontaktar EU för att genomföra en ändring.
Vi har mycket bra brandmän och har inte råd att de säger upp sig. Detsamma gäller sjuk och vårdspersonal. Det är ju redan för få personal inom dessa grupper. Och vad händer om även poliser säger upp sig? Nu får vi se på vilken sida regeringen står. Nu får vi se om de har någon handlingskraft.

Av Pink Ozzy - 10 april 2023 18:44

Putin släppte ut ett större antal fångar som efter ett halvår i krig mot Ukraina hemförlovas med en liten slant också.
Det Putin hade väl hoppats att det skulle bli kanonmat av dom. Men nu får 5000 f d fångar. Allt från tjuvar till våldtäktsmän och mördare. De ska nu får leva ute i samhället. Vad kommer att hända? Detta är ju farliga oberäkneliga bomber som kan få för sig vad som helst när vardagen väntar. Jag tycker synd om dom som bor i samma städer och byar dit dessa fångar skickas.

Av Pink Ozzy - 10 april 2023 13:17

Förr i tiden fick man sitta med dom vuxna när det var fest. Numera är det helt annorlunda. Man äter och pang så är 6 barn bara borta. Letar man, vilket man måste, är de på övervåningen och sitter tysta framför datorer och telefoner. Så tiden går.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards