Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 april 2023

Av Pink Ozzy - 18 april 2023 10:19

Ibland förstår jag mig inte på miljöaktivister.
Ett tag släppte de ut minkar. Trots att de borde vetat att de knappast kan överleva i det fria.
Sen har de satt sig på högtraffikerade gator och vissa har t o m limmat fast sig. Detta får inte som följd att få folkets sympatier utan mer en stor irritation och en idiotförklaring.
Igår har man tydligen hällt orangefärgad pulver över ett snookerbord under VM. Man buade t o m ut aktivisten.
Så allt de gör blir bara så frl. Visst får de uppmärksamhet, men det gick IS också, men även de hatades ganska snart av alla med normalförstånd. Och det är samma här. Vem vill komma försent till jobbet? Inte många och inte för att några töntar limmat fast sig på gatan.

Av Pink Ozzy - 18 april 2023 09:01

Äntligen är allt förberett för att gå köksluckorna i morgon och äntligen kan jag ägna mig åt utearbete . Nåja, det blir till att tvätta altanfönstren först, så det blir halvute.
Har längtat så efter våren men hinner inte med trots att jag är pensionär. Dessutom är jag lite galen. I s f att koppla av så ökade jag mitt antal av sålda grönsaker och blommor.
Men nu är det äntligen vår och det ska vi vara glada åt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards