Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 april 2023

Av Pink Ozzy - 21 april 2023 19:53

Nu har ungdomar kommit på ett nytt sätt att droga sig. Man boffar. Det är någon form av inandning av torrschampo mm. Rena totala vansinne. Man andas in rena gifter och har man tur så överlever man. Dessutom är det stor risk att man får hjärnskador.
Så snälla föräldrar, kolla upp era barn. T ex en märklig parfymaktig lukt är absolut en anledning att ta ett snack med ert barn. Även om ni ser burkar som har innehållit bl a någon form av gas.
Och snälla killar och tjejer, BOFFA INTE ! Ni kan förstöra hela ert liv eller i värsta fall dö. Det är aldrig värt det. PROVA INTE ens en gång.
Tack snälla alla förståndiga tonåringar som inte ens provar och ni som omgående slutar.

Av Pink Ozzy - 21 april 2023 12:55

Jaha, då var det fredag ingen. Inget särskild med det den kommer ju var sjunde dag så det borde man ju komma ihåg.
Grejen är att jag just nu vilar lite från trädgårdsarbete och funderar lite.
Hur många lever i flykt just nu? Hur många gar ingen mat just nu,? Hur många dricker smutsigt vatten just nu.hur många klir våldtagna i just denna stund? Hur lever de fattigaste i t ex Jemen? Hur många vantrivs i sin skola just nu? Hur många lider i Afrika.
Oj, jag har inte ens oommit halvvägs. Så det är många miljoner som har det eländigt runt om i världen. Det är sånt jag maktlös kan fundera över. Människan är ett stort svin som inte bryr sig om andra. Ett stort gäng egoister som bara tänker på sig själv. Jag tänker på serien Exit där man säger att allt är taget efter samtal med finansvalpar. Om detta är sant så ginns det säker fler i Norge. Dessutom finns det nog samma typer i Sverige, Finland , Tyskland, ja hela världen. Det kliar många sexuellt utnyttjade eller slagna av sina män. Det är en eländig värld även gör dessa kvinnor.
Det är synd om människan skrev väl Strindberg.
Ha en trevlig helg , intag en lagom mängd alkohol , gör absolut inget dumt mot din fru. Inga slag eller annat våld och vill hon inte ha sex ikväll får du acceptera det. Läs en bok, titta på TV men glöm aldrig ett redan det första nejet är ett nej. Ta denna fredag och chilla. Prova på att ha en våldsfri fredag. Det har jag varje fredag. Underbart!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards