Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 april 2023

Av Pink Ozzy - 9 april 2023 10:50

Läser just att Taylor Swift är ledig. Om man skulle åka dit och stöta på henne?
Ha ha, nej jag tror inte det och anledningarna är många, vilket man kanske inte kan tro.
1. Jag vill inte ha en fru som sitter timtals framför spegeln och spacklar sig.
2. Jag vill inte ha städare, trädgårdsmästare mm springandes runt benen.
3. Jag gillar inte paparaziz (stavningen???) omkring mig.
4. Efter några veckor har jag tröttnat på utemat.
5. Jag vill inte höra ett stort gapflabb när folk får reda på att jag skulle skrivit till mig.
Nej, jag håller mig med min fru sedan ca 50 år. Då vet man vad man har.

Av Pink Ozzy - 9 april 2023 10:36

Vi har fram till nu märkt att det inte blivit många rätt av alla vallöften. Värst tycker jag själv är det att regeringen fullständigt skiter i miljön. Då kom jag på en lysande (?) tanke. Vi har ju konstitutionsutskottet. Varför inte ha någon form av instans dit man kan anmäla regeringsledamöter som inte hållit sina vallöften? Inte så att varenda kotte kan göra en anmälan, men oppositionspartierna. Så om du sitter i regeringen och uppenbarligen inte hållit det man lovat så kan en enhet ta upp frågan. Antingen ger man svar på sista dag då detta ska vara åtgärdat eller så får man en prick. Efter X prickar blir det nyval. Men det gäller ju att arbeta fram detta så att det inte blir ett ständigt anmälade.
Tyvärr vill jag säga är att t ex SDs vallöfte om 10 kr lägre bensinpris inte bör kunna hamna här eftersom inte SD sitter i regeringen.
Ihop med detta borde det vara lag på att man under valrörelsen inte bara lovar och lovar utan även anger ett datum för när löftet ska vara infriat.
OK, det här kommer troligen aldrig att hända eftersom det ju ställer stora krav på regeringarna framöver. Men det parti som ser till att detta blir av skulle ju ligga rätt bra till. Å andra sidan så tar det ju minst 8-10 år att få igång detta. Men oj vilket framsteg för demokratin.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards