Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Pink Ozzy - 1 maj 2022 10:46

Fram till nån gång på 70 talet var 1.a maj en stor dag gör arbetarrörelsen. Men de senaste 50 åren har det sakta men säkert minskat med antalet förstamajtågsdeltagare. Själv har jag aldrig gått i något tåg vilket jag tror på min introverta läggning. Men tåget går utanför mitt fönster varje år och det är färre deltagare varje år . Snart är det bara orkestern kvar.
Men egentligen är arbetarnas tåg viktig. Den berättar lite om vad folk vill.
Tyvärr har dock ett samtal högerelement försökt att skapa egna marscher, vilket väl är OK, men inte första maj. Den tillhör arbetarna , LO, sossarna och vänstern. Att blanda in den yttersta högern visar ju bara att de inte själva förmår sina radikala och okunnigt väljare att gå ut en egen dag

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards