Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 maj 2022

Av Pink Ozzy - 27 maj 2022 13:47

Nu dödas fler ungdomar upp till 19 år genom skjutningar än i trafiken!!!!!
Vad säger det om Sveriges samhälle av idag? Att vi måste sluta dalta. De som skjuter ska inte ha ungomsrabatter straffrabatter och allt som finns. De ska in på MINST 20 ovillkorligen. De ska bort från samhället tills de visat att de kan och Bill sköta sig. Och räcker inte anstalterna till så bygg fler. Ska inte finnas en unge ute med vapen, knivar, basebollträ eller nåt annat som kan framkalla fara. Då ska de in på MINST 5 år. Är de under 15 ska de in på ungdomsanstalt tills de blir 16 och sedan överföras till vanliga fängelser för att avtjäna resterande straff och skolning.
Det låter hårt men vi kan inte fortsätta på detta vis. Fler lagar måste till för att ge polisen makt, befogenheter och verktyg för att spränga ligor utan att PKmaffian ska lägga sig I.
Sverige måste förändras NU.

Av Pink Ozzy - 27 maj 2022 13:37

Det går en mycket bra serie på SVT1 som heter "Uppdrag: Håll Sverige vid liv". Ett mycket välgjort på program om sjukvården i Sverige. Det programmet visar verkligen vad en sjuksyster eller läkare kan råka ut för. Den visar också alla funktioner inom sjukvården. Det är ett liv 24/7. Många gånger måste de verkligen stå på tå och fatta snabba beslut.
De som är negativa till vår sjukvård ska kolla på SVTPlay. Där har du qlla delar. Titta på fom och låt det sjunka in
Det är inte bara du på sjukhuset utan det finns många andra som behöver vård samtidigt. Att du t ex har ont som fan I en arm ger dig t ex inte förtur. I rummet intill ligger kanske en svårt hjärtsjuk patient som kom 3 timmar efter dig till akuten, men måste ha omgående vård.
Nej jag tackar sjukvården, sjuksyster, läkare och alla andra som ser till att sjukvården fungerar. Jag har själv legat många timmar på akuten vid ett flertal tillfällen och nästan alltid fått ett bra bemötande. Tack ska ni ha.

#sjukvård #sjuksköterska #läkare #svtplay #uppdrag:hållsverigevidliv #tack

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards