Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 maj 2022

Av Pink Ozzy - 8 maj 2022 21:26

När man kollar runt på de sociala medierna. Och det man kan konstatera är att folk gnäller om allt. Nåja, jag också emellanåt.
Det som är oftast på tapeterna är skatter och drivmedelspriserna.
När jag sedan frågar vad vi ska beskatta istället. Då blir det dödstyst. Ingen, jag säger INGEN har något vettigt svar. Därför ger jag här ett förslag för att få in mer skatt för att styra upp drivmedelspriserna eller någon annan vara. Stoppa ROT och RUT- avdragen. Nu hoppar många till av förskräckelse. Men jag har en god orsak till mitt förslag.
Har talat med 4-5 egenföretagare inom snickeri/byggbranschen. Det som framkom i samtliga är att de jobbar ihjäl sig. 12 timmars arbetsdagar och överfulla orderböcker är inte ovanligt utan gällde för samtliga jag pratade med.
Tanken med dessa skatteavdrag var ju för att få igång detta skrå där arbeten saknades i stor utsträckning. Men vi är långt ifrån där numera. Så skippa ROTavdraget. Och eftersom RUTavdragen till stor del används av de besuttna är det lika bra att skippa denna skatteförmån. Skulle någon äldre pensionär med noll på banken ändå har behov av RUT borde det kunna lösas.
Jag vet inte hur mycket staten måste punga ut med , men jag tror att det är en stor summa.

#rut #rot #avdrag #skatt #rotavdrag #rutavdrag

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards