Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 maj 2022

Av Pink Ozzy - 13 maj 2022 19:41

Här är det en s k statsman som ska vara bland världens största och så beter han sig som ett barn p g a att Finland nu vill gå med i NATO. Därför stänger de av strömmen till Finland. Till vilken nytta? Jo, Finland gör mer el själv och köper resten från t ex Sverige. Innebär att Ryssland blir utan dom pengarna.
Låter ju varken listigt eller smart. Men det är väl denna sandlådepolitik vi får vänja oss vid.
Har sagt det tidigare ich säger det igen. AKTA ER FÖR SMÅ MÄN !!! De vill men jan sällan.

Av Pink Ozzy - 13 maj 2022 19:29

Det gnälls så mycket på våra bensinpriser. Hur vore det om alla gnällspikar letade efter fakta. T ex vad bensinen kostar i andra länder, vilket vägnät de har, vilken standard vägnätet har, vilken sjukvård, skola, äldrevård mm dessa länder har.
De flesta länder som har billigare bensinpriser har också sämre sjukvård, skola och äldrevård mm.
Kolla fakta innan ni hela tiden klagar på en minoritetsregering.

Av Pink Ozzy - 13 maj 2022 19:06

Nu när Finland och Sverige ska ansöka om NATOmedlemskap så blir lille Putin ledsen .
Så nu ska han bete sig som alla små barn en sandlåda. Man bråkar och jävlas.
Putin och hans jeiminella anhang pratar om bl a cyberkrig. Så vi får väl sechur länge jag kommer att finnas på nätet. Så om jag inte skrivit på 2 dagar så har jag blivit kapat. Skriver jag plötsligt på ett annat och konstigt sätt är jag också kapat. Inget skulle förvåna mig.

Av Pink Ozzy - 13 maj 2022 16:46

Trodde inte att Jimmie Åkesson var en fegis. Men nu vet vi det. Åkesson fegar ur under Järvaveckan förx att Kakan är där.
Tror inte jag har träffat på en mer feg partiledare nånsin. Kakan, en konstnär och influenser. Vad är han rädd för? Sanningen?

#kakan #järvaveckan #jimmieåkesson #åkessonfegarur #sverigedemokraterna #ynkrygg

Av Pink Ozzy - 13 maj 2022 14:09

Just nu ligger Sveriges inflation på ca 6,5%. Mycket pengar för dom som nu lever på marginalen. Men det blir värre. Först Rysslands krig mot Ukraina som gör mat och drivmedel dyrare.
Det som kan drabba oss ännu mer är att våren varit mycket torr och böndernas åkrar blir allt torrare. Hos oss skulle det säkert behövas minst 50 mm i ett strilande regn i några dagar. Det tycks dock inte vara i sikte. 1-2 mm på nån vecka är dom att pinka i havet.
Så räkna med att vi kan hamna på 10%, vilket regeringen inte har nån skuld yill även om en del tomtar vill ge sken av det.
Skyll i först hand på Putin och på vädret.

#inflation #putin #krig #ryssland #ukraina #dyraremat #regn

Av Pink Ozzy - 13 maj 2022 14:01

Här sk Sverige ansöka om qtt bli medlem i NATO och så blir det ett jävla hallå från dom dom inte har med saken att göra.
Först Putin. Men han ska väl inte bry sig om vad Sverige gör. Han är bara feg att NATO kommer närmare Ryssland.
Sen har vi Nordkoreas pajas. Han ska väl absolut inte bry sig. Har inte han problem i det egna landet ?
Och nu börjar Erdogan också att tjaffsa också. Borde inte han hålla en riktig låg profil? Han är ju själv med i NATO. Han tillhör verkligen dom som inte borde vara med i NATO , med tanke på hans människosyn.

#nato #erdogan #nordkorea #sverige #ryssland #putin

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards