Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 maj 2022

Av Pink Ozzy - 6 maj 2022 12:53

Nu har "kraschen" som många talat om kommit. Blir det lugnt i Ukraina och annorstädes kommer börsen kanske igång. Om det dock blir utdraget och kanske ökar i omfattning störtdyker börsen ännu mer.
Jodå jag ligger ordentligt back just nu men kommer att sitta still i båten. Kan inte göra annat. USA går ju dåligt också. Jag tror att Trumps alla galenskaper nu resulterar i en kraftig nedgång. Inte bara i USA utan i hela världen. Sen har vi energiproblemet som också smittar av sig på matpriserna.
De som skyller på regeringen visar ju bara hur okunniga och dumma de är. Vi är bara en ytterst liten bricka i det hela och får bara följa med tåget. Vart det nu går. Regeringen kan intet göra åt hela Ryssland/Ukrainasituationen. Innebär att de är låsta vad det gäller mat och drivmedel. OK, de kan sänka momsen och drivmedelsskatten. Men vad hjälper det? Den förlorade skatten måste tas igen på annat håll. Och då frågar jag dig varifrån de ska ta dessa pengar?

#staten #börsen #regeringen #skatt #drivmedelsskatt #moms #matpriser #drivmedelspriser #putin #ryssland #ukraina #energi #börskrasch #sittstillibåten

Av Pink Ozzy - 6 maj 2022 10:02

Hur tänkte regeringen egentligen? Vi har fast pris på elen och har haft så under många år. Det har bidragit till att vi har haft ett bra elpris under det senaste året.
Ändå får vi 4000 kr från staten. Visst, jag tackar och tar emot, men känner att de pengar kanske hade gjort mer nytta för dom som hade rörligt pris.
Å andra sidan är det också rättvist. Varför ska bara dom få pengar som varit giriga och under en period haft ett lägre elpris än vi med fast pris.
Ja, det är inte lätt att göra Alla till lags.

#elpris #elprisrabatten

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards