Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 maj 2022

Av Pink Ozzy - 30 maj 2022 19:48

Ett stort EU-möte pågår just nu. De tycks nu ha kommit överens om att inleda ett oljeembargo mot Ryssland. Men sen undantar man länder som får olja via pipeline, som t ex Ungern. Dessutom köper just nu Kina enorma mängder från Ryssland för att säkerställa fyllda lager på hemmaplan. Så frågan är om Ryssland egentligen lider så mycket av ett oljeembargo från EU . Så det känns lite som en bluff.
Jag tycker att EU måste ta i med betydligt större kraft.

#eu #eumöte #oljeembargo #ungern #ryssland #kina #krig

Av Pink Ozzy - 30 maj 2022 14:03

P4 har tappat minst en iyssnare, troligen många fler. Hon kan dålig svenska och säger minst 1 fel I minuten.
Jag fattar inte hur de låter henne vara på en radiostation. Hon hade aldrig anställts på en tidning om hennes skriviunskaper är lika dåliga som hennes uttal.
Ungar som lyssnar på kanalen idag lär sig ju knappast svenska. Finns det inga nationella krav på radiopratare.
Den här får tydligen prata sin låtsassvenska utan att någon verka bry sig på stationen.
För min del kan jag slå på kanalen och då fort hon pratar byter jag kanal. Jag blir bara förbannad.

#sr #sverigesradio #p4 #uselsvenska #inteacceptabelt

Av Pink Ozzy - 30 maj 2022 13:53

För första gången på länge har jag skrivkramp. Finns så mycket elände därute så man mår illa. Man behöver inte titta på Ukraina, nej våldet har hamnat i bet eget land som vi aldrig kunde tänka oss. Flyttade till det nybyggda Skogås i ungdomen. En förort till Stockholm som då hade gott anseende. Numera en eländig förort som de flesta andra runt Stockholm. Visst det fanns knark redan då, men invandringen car minimal. Åkte dig ca 20 år senare och trodde inte mina ögon. Pressbyrån och en del andra affärer hade galler för fönstren.
Numera något som finns i de flesta förorterna. Det som har tillkommit är detta eviga våld. Visst, gängen skjuter mest på varandra , men det vore ju bättre utan all våld med pistoler knivar mm.
Det skulle ju teoretiskt hända att buset tog fel på mig och nån annan. Det skulle kunna hända att de tvingade in någon av mina barnbarn in i gängvärlden. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag ju min syn på straffen...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards