Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 maj 2022

Av Pink Ozzy - 17 maj 2022 13:47

Hela NATO-grejen får lätt en löjets skimmer över sig och vissa som kallar sig statsman är bara små fjollor.
Ta ryssen Labrov som anser att Sveriges ansökan är en djup kränkning. Hur tänker han då? Är inte Sverige ett fritt land och bestämmer helt själv över vad Sverige ska göra och inte göra.
Och Erdogan som först da blankt nej och nu säger att det är OK om Sverige utlämnar 30 namngivna kurder och att både Sverige och USA släpper vapenembargot. Erdogan, glöm det, händer inte! Men han måste väl säga något för stt tillskansa sig fördelar.
På sätt och vis lite kul. Ponera att Ryssland utvidgar sitt krig och NATO kliver in och säger att Turkiet ska försvara sin del. Då måste Erdogan rikta de vapen han köpt av Putin mot Putin. Skulle faktiskt vilja se det.

#erdogan #turkiet #putin #ryssland #usa #kurder #vapenembargo #nato #kommerinteatthändaerdogan #vapenhandel #erdogansägja

Av Pink Ozzy - 17 maj 2022 13:38

Aftonbladet skriver djupgående om rättegången mella Johnny Depp och hans ex. Jag läste lite idag och undrar lite smått om man blir allt tokigare som skådis när mer och mer pengar ramlar in. Att i en rättegång ta upp ifall den ena parten har skitit i den andres säng är väl ändå gränsen för vad man ska behöva höra.

@,johnnydepp @amberheard

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards