Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 januari 2024

Av Pink Ozzy - Torsdag 4 jan 15:54

Jag blir rätt irriterad när jag ser att 1000 bilar stod still på E22 i upp till ett dygn och man måste kalla in militären. Över 200 olyckor det senaste dygnet. Elbilarna blir stående, urladdade. Folk har fel kläder och inte ens en filt i bilen.
Här tar ni bilen trots att ni vet att det är fulväder ute och att risken för att det händer nåt är stor. Undrar hur många av dessa 1000 på E22 verkligen var tvugna att åka ut? Jag tror att kanske uppåt 800 inte hade på vägen att göra. De skulle kanske handla, kanske åka till gym eller nåt annat man inte var tvungen att göra. De som dessutom var riktigt smarta åkte inte till jobbet. Chefen måste ju ha lite förståelse.
Så enkelt får man bort en massa bilar från vägen. Att tro att firman inte klarar sig utan dig ska nog ta sig en ny funderare. Ingen är oersättlig.
Tänk på det nästa gång det kommer något vitt från ovan. Ta det lugnt när du måste ut under vintern.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards