Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 januari 2024

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 jan 09:18

Jag blir lite förvånad och förbannad över bl a statsminister Kristerssons uttalande om det eventuella framtida kriget . Vad vet han om det? All sådan spaning och övervakning sker mig veterligt av försvaret. Innebär att de sitter på all viktig information och inte lille Uffe. Men nu uttalar han sig igen i frågan som ÖB redan berört och avhandlad. 

Varför ska då Kristersson återigen göra folk ännu mer orolig med att negligera krigsrisken. Det är som att sparka undan benen och ÖBs trovärdighet vilket aldrig få ske. Men vi får väl lägga Kristerssons uttalande i lådan för hans dårskap och okunniga uttalande.

Jag föreslår att var och en bildar sig en egen uppfattning och lyssna på ÖB istället för lill-Uffe. Kriget kan komma, men jag tror inte vi behöver oroa oss innan Putin får för sig att angripa Polen och Baltstaterna. Jag tror de ligger "först i tur" i så fall.

Och tänker du efter lite så är inte Ryssland en stor krigsnation. Vinsten under andra världskriget berodde på att man körde över en totalt dödstrött tysk armé tillsammans med bl a väststaterna. Man intog nder 50-talet Tjeckien och Ungern genom total överraskning. Ingen hade en aning att ryssen skulle komma. Och nu är det Ukraina.  Vore Ryssland en stor krigsmakten hade de tagit Ukraina på nån vecka, men det gjorde de inte. Nej, de fyller på med barn, gamla och fängelsekunder. När en fånge blir skadat så blir han inte utskriven ur armén och får sina utlovade pengar. Nej, de plåstrar om honom så pass så att han skickas till armén igen. Så gör Putin med sina landsmän. Jag tror inte att det finns kraft och ork att starta fler krig. Så snälla lilla statsminister,  håll käft !

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 jan 09:02

Jag kan aldrig sluta att förvånas över det faktum att människan är så lättlurad. Det första och enklaste är all reklam som ofta går ut på att lura folk. Smink går nog lättast att lura folk med. Det är salvor hit och dit och den ena är bättre än den andra och har du bara rätt frontfigur så är det ännu enklare.

Sen har vi de värre lögnare, politikerna. Trump vann en omröstning i dagarna som återigen för honom närmare vita huset fast gubben egentligen ska sitta bakom lås och bom. Eller Åkesson som lyckas med konststycket att lura skjortan av folk och har nu över 20% av väljarna bakom sig. Men skulle du räkna bort de som inte vet något egentligen om politik, de som bara hatar invandrare och de som inte förstår att det Åkesson säger till viss del är direkt farligt för Sverige så fick han nog knappt 5%. 

Men nu är det så att folk vill bli lurade tydligen och då får vi med hjärna göra det bästa av det och försöka övertyga dom.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards