Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 januari 2024

Av Pink Ozzy - Måndag 22 jan 10:35

Nu visar det sig stt t ex permafrosten i Sibirien tinar betydligt fortare än vi skulle vilja. I permafrosten finns bakterier och virus som kan vara enormt gamla. Kanske t o m äldre än människan. Vissa tycks även överlevt under isen under tusentals år. Hur de beter sig när de nu värms upp är det ingen som vet. Det kan starta enorma pandemier eller dödar stora befolkningar. Ingen vet. Det kan i princip finnas virus som utplånar hela mänskligheten.

Men vi får väl hoppas att allt avlöser lugnt och fridfullt och att det t o m kan bli så att våran strävan att skita ner vår miljö gör att virus och bakterier som levt så länge tvärdör. 

Men än så länge är det ingen som vet hur kapabla dessa små eländet kan bli.

Av Pink Ozzy - Måndag 22 jan 10:20

Vad blir det egentligen för väder den här veckan? Jo, det blir det. Tittar man på några väderappar så blir det väder. Riktigt skitväder där hag bor. Några plus- och minusgrader och på det snö, snöblandat, regn, mulet och tö.

Jag hoppas på lite snö och mån minusgrad. Jag ska vara ensam hela veckan eftersom frugan åker 10 dagar till svägerskan och så åker dom till Åre. Nej, skidåkningen har de lagt ner. De är bara ute och går samt snackar om allt. Det kan frugan behöva. Jag är dock ingen älskare av att sitta och huckla i 10 dagar.  Skittråkigt. Men jag vill inte heller följa med eftersom jag inte har något att tillföra deras snack och orkar inte lyssna på deras snack. Inget fel i det, men jag gillar tystnaden ganska bra. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards