Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 januari 2024

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 jan 10:57

En kvinna i Norge satsade 50 kronor och vann 1,3 miljarder. Vilket vansinne! Vad ska man med så mycket pengar till?

På den tiden jag jobbade fick jag under en tid så mycket i lön så jag nästan skämdes. Jag sparade uppåt 10.000 i månaden plus köpte aktier. Men det var en period, inte hela livet.

Men åter till damen. 1,3 miljarder. Ok, jag skulle nog kunna sätta sprätt på en del. Redan nu har mina barn fått arvet från mina föräldrar och svärföräldrar. Vi tyckte inte att vi behöver dom. Så dom skulle nog gå lite mer pengar. 

Skulle nog löpa mig en riktig sportbil eller en familjebil med allt lullull och stora krav på en tyst bil. Byta hus till en mindre sommarstuga eller liknande. Självklart med hushållerska. 

Skulle se till att flyga i finaste klassen där man kan ligga på planet. Allt för att skydda ryggen. Nåja, drömma kan man ju alltid. 

Men ponera att man inte gick 1,3 miljarder utan 1,3 miljoner.  På så his skulle ju många ger människor tacka och vara nöjda med det. Att få så mycket är ju vansinne. Tycker jag.

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 jan 09:28

Min rygg håller på att knäcka mig. Det blir värre och värre för varje dag och ingen vågar sig på den. Jag käkar morfin men märker ingen större skillnad. 

Det finns snart inget människovärde kvar. Har i stort sätt bara gått utanför dörren om jag t ex ska till läkare eller sjukhus. Annars halvligger jag mest i fåtöljen som är en recliner. 

Cancern har jag och den försvinner ju inte. Prostatan är betydligt bättre än innan jag tog en treveckors penicillinkur.  Trots det tycks det vara den de siktar in dig på just nu. Vore 100 gånger bättre de lagade ryggen innan det inte längre går att fixa den. 

Jag hatar detta liv just nu.

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 jan 09:10

Aftonbladet gjorde ett test på partiernas riksdagstoaletterna och fann kokainrester på 4 av dom. Nu är det ju inte så att alla S, V, Mp och L drar en lina på toan men 1 är 1 för mycket och minst 1 måste det ju vara. Om det är helt omöjligt att gå in på något annat partis toalett så är det minst 4 personer. I princip kan jag förstå att någon inte pallar för trycket, men då borde hen avsäga sig sin riksdagsplats omgående. Att denne drar en lina smutsar inte bara ner det egna partiet utan hela riksdagen. Så den personen måste ut. Gör han det inte självmant så borde polisen göra tester lite då och då. 

Jag har bara sett på TV hur man gör, så det finns säkert folk på andra toaletter som drar en lina, bara lite smartare och inte lämnar några rester.

Och vem vet, det kanske är städare, datanissarna, elektrikerna och andra som har möjlighet att använda toaletterna.

Hur som helst är det fördjävligt och inte försvarbart. Jag tycker inte att det är försvarbart och polisen bör starta en utredning. Jag skiter i vem det är, men hen ska inte sitta i riksdagen oavsett parti.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards