Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 januari 2024

Av Pink Ozzy - Fredag 12 jan 19:49

Jag blir enormt förvånad. Storbritannien och USA har angripit Yemen för att Hutirebellerna angriper internationella fartyg som åker med last över hela världen.
Men det förvånar mig inte utan att terroristlandet Ryssland uttalar sig i ämnet och angriper USA verbalt och tycker att det USA gör är helt fel. Turkiet håller självfallet med Ryssland.
Denna incident gör världen lite mer orolig och hur oroligt det ska bli får vi bara avvakta.
En annan oroshärd är ju Israel och Hamas. Nu har Sydafrika anmält Israel inför domstolen i Haag. Sydafrika av alla länder som har fullt upp att hålla reda på folket i det egna landet där mord och våldtäkter är vardagsmat.
Det pågår f n en hel hög av krigssituationer och hot om krig på jorden.
Förutom det alla gängmord i flera länder och ytterligare krigshärdar som i t ex Nigeria.
Vad håller folk på med? Att kriga och mörda löser ingenting, det bara förstör materiel och dödar folk. Dessutom kommer folk som varit med om krig, våldtäkt och mord leva med det traumat hela livet.
Och som jag frågade, vad håller dom på med?

Av Pink Ozzy - Fredag 12 jan 13:26

För varje månad ser jag fler och fler trafikanter som inte använder sina blinkers. En mycket irriterande förhållningssätt. Detta bidrar ju till en stor risk i trafiken. Lär inte trafikskolorna ut detta längre? 

Det tillhör trafikreglerna och och vanligt folkvett så det borde ju inte vara så svårt för dig, eller?


Av Pink Ozzy - Fredag 12 jan 11:16

När jag går in i en affär så luktar det girigflation lång väg. Det behöver inte vara stora varor utan kan mycket väl vara små. Ta dubbelnougat som tidigare legat kring 6,40 ligger numera på 10,20 i samma affär. Kaffe inte bara höjs utan man minskar vikten från 500 gr till 450 och t o m i enskilda fall till 430 fram. Lösviktsgodis har på några år ökat från ca 5,9 till ungefär 9,50 till 10,90. Sen har vi alla dessa säsongsvaror som är billigaste ibland och dyrare när de inte växer lika bra. Numera tycks de växa dåligt eller ännu sämre om man tittar på priset. Drivmedel hade kunnat vara billigare för länge sen, men regeringen ville ju helst inte gå med på en sänkning men var tvungen p g a förhandlingar med SD.

Men långt ifrån alla behöver höja priserna. Speciellt nu när regeringen har sänkt dieselpriset med med flera kronor. Istället borde varorna sänkas i pris eftersom just drivmedel ansågs vara den största boven av inflationen. 

Nej, nu är det läge för en prissänkning  så att folk kan handla lite igen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards