Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 januari 2024

Av Pink Ozzy - Måndag 29 jan 19:46

Ryssar angriper Ukraina och utesluts från diverse arrangemang som viss sport, musik, mm.

Israel mördar 10.000-tals palestinier för att terroristerna Hamas angriper Israel. Så nu vill artister att Israel d v s judarna inte ska få delta i melodifestivalen.  Men se det går inte. Som vanligt har judarna makt och vänner även där så EBU godtar deras medverkan. 

Personligen tycker jag inte att angriparländer ska få delta i några arrangemang överhuvudtaget. Varken sport, musik eller annan kultur mm.

Av Pink Ozzy - Måndag 29 jan 19:34

Det är nästan lite humor i det hela. Här klistrar några våtmarksaktivister fast sig på motorvägen och herr Emanuel  ska som pk-svensk hjälps till och röja. 

I Frankrike blir det lite mer rejält när dom strejkar. Nu är det bönderna som strejkar och då är det inte 10 som sätter sig ner med en banderoll, nej 100-tals traktorer stoppar upp hela gator in till Paris. Det blir liksom lite mer rejält.

Därmed vill jag dock hålla mig utanför diskussionen om och vad som är rätt eller fel. 

Av Pink Ozzy - Måndag 29 jan 08:42

Har du sett serien Exit?  En bitvis mycket bra serie som visar hur grabbar med pengar tror att de kan göra vad de vill. Som tcex Simon J Bergers rollfigur.  Sedan dess förknippar jag honom hela tiden med den serien. Han är säkert en mycket duktig skådespelare, men hans roll dyker upp då snart jag ser honom. Tyder nog på att serien var mycket gripande . Detsamma gäller "norsken". Han som knallar runt och drar linor hela dagarna. Har sett honom i en annan roll där han ska cara vänlig, men där hand gamla roll hela tiden slår igenom. Märkligt hur roller kan slå igenom för lång tid.

Av Pink Ozzy - Måndag 29 jan 07:57

Ja, det händer inte mycket när man är solo en dryg vecka. Men nu är sporthelgen över och jag kan sätta igång med lite grejer. Fast igår sådde jag paprikafrön av olika slag. Får se om de tar sig, eller om jag måste så nytt. Det händer vissa år för mig. Idag måste jag dock få igång mina mail igen. Håller på att bli tokig. Ligger nog några 100 mail som behöver tas om hand . Sen ska jag väl försöker lägga 25 bitar på mitt supersvåra puzzel. Dessutom är jag nästan säker på att det saknas nästan en bit. Vattna alla blommor är det nog dags att göra. Sen får vi väl se vad mer det blir. Ha en bra dag mina vänner

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards