Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 9 januari 2024

Kan det bli krig i Sverige?

Av Pink Ozzy - Tisdag 9 jan 19:47

Den frågan har det pratats om idag. Jag skulle vilja säga "ja". Anledningen är ryssarna inte går att lita. De ryssar jag har haft med har alla ljugit. Under kriget var min mor runt 10-11 när hon flydde från dåvarande tyska Schlesien som numera tillhör Polen. Hon var hungrig och en ryss gav henne ett äpple. Sen tvingade han henne ner på knä och så pissade han på henne. Det är ryssar det.
Sen har vi Putin som sägs vara sjuk och som kan få för sig vad som helst och har fler länder på sin sida.
Det är lite knepigt men det är föräldrar som ska tala om det för sina barn så att de blir lugna och kan sova om nätterna. Det är helt klart föräldrarnas viktigaste uppgift tills barnen är lugna. För kriget kan komma om några veckor, om 3 år eller aldrig, men barnen ska i nuläget inte behöva oroas av felaktigt snack som oroar barnen.

 
 
Rickard

Rickard

Tisdag 9 jan 21:53

Lite ska det också ses i ljuset av att ÖB försöker få loss mer anslag till försvaret, något som behövs om man ska kunna rusta upp militären. Samtidigt som jag tror att ryska politiker skulle varit mer offensiva i sin retorik mot oss om de verkligen hade tänkt sig att ge sig på oss. Hotet från Ryssland och tidigare Sovjetunionen är ju något vi haft hängande över oss sedan Kalla krigets början. Även under Jeltsin var Ryssland instabilt och jag minns när USA/ NATO gick in i Serbien/ Kosovo i slutet av 90-talet att även den reformistiske men försupne Jeltsin hotade med att Ryssland skulle svara militärt, eftersom man ansåg att serberna var ryssarnas broderfolk och att det var som att ge sig på Ryssland.

Under 2000-talet har Putin flera gånger skramlat med sin vapenarsenal mot väst, och själv har jag varit rädd och orolig så många gånger att jag inte orkar vara det den här gången, trots kriget i vårt närområde.

Även en av Putins närmaste män svarade ju idag att "Svensk militär och svenska journaliser verkar lida av ryssparanoia". Jag tror att Bydens uttalande trots allt är lite väl alarmistiskt.

http://newreflections.blogg.se

Pink Ozzy

Onsdag 10 jan 09:16

När du har halvnakna ledare så vet man aldrig vad som händer. Å andra sidan tror jag att Finland och Baltstaterna kommer först. Men ÖB gör rätt. Gäller nog att väcka oss så vi inte somnar in. Och vore Ryssland en så stor krigsmakten borde man ju tagit Ukraina för länge sedan. Men det är nog bäst att vara vaken. Men som mannen i radio sa att han bl a hällt upp vatten är lite väl överdrivet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 24 juni 09:09

Kanarieöarna, Mallorca,  Rom, Barcelona och så nu Gotland. Alla är ute efter turisternas pengar sv olika anledningar. Turistskatt kallar dom  det. Anledningarna ska vara att turister ska vara att boendet, mat mm blir dyrare på dom platser.  Själv v...

Av Pink Ozzy - Måndag 24 juni 08:31


Den svenska serien Talang har gjorts i många länder. Små avsnitt av den och mycket annat tok kan man hitta på Instagram. Även en del seriöst och tänkvärt finns där också. Varje morgen avsätter uppåt 45 minuter för stt glädja mig innan jag börja gör...

Av Pink Ozzy - Söndag 23 juni 10:03

Hörde på radion idag och läste om det även på nätet. Grejen är det att brottslingar tar bilder eller videofilmer. Sen matar de in det i speciella och med det materialet gör de sedan porrfilmer och portföljer som de sedan använder i utpressningssyfte....

Av Pink Ozzy - Lördag 22 juni 13:05

Jag tillhör de som försöker att bara se det positiva i vädret. Och då menar jag så här.  Jag försöker att undvika att kalla något för t ex skitväder utan hitta på lämplig sysselsättning för olika väderlek. Är det stark sol så ligger man i solen e...

Av Pink Ozzy - Fredag 21 juni 11:16

Jag var ute på tomten och vattnade trädgårdslandet och en del blommor. Jag stod och funderade på en sak. Trots min tinnitus var det i stort sett knäpp tyst. Alla som var hemma var tysta eller sov. Inte som 6 juni då folk passar på att klippa gräsmatt...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards