Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 12 januari 2024

Är din blinkers trasig

Av Pink Ozzy - Fredag 12 jan 13:26

För varje månad ser jag fler och fler trafikanter som inte använder sina blinkers. En mycket irriterande förhållningssätt. Detta bidrar ju till en stor risk i trafiken. Lär inte trafikskolorna ut detta längre? 

Det tillhör trafikreglerna och och vanligt folkvett så det borde ju inte vara så svårt för dig, eller?


 
 
Göran

Göran

Fredag 12 jan 14:38

Råkade ut för precis det där igår kväll då jag skjutsade yngstingen till Stora COOP för att handla. Han har dragit ena armen ur led och kan inte köra själv just nu. Vi stod vid en ganska trafikerad korsning och hade fritt från höger men från vänster kom en nyare Audi i maklig fart. Som givetvis svängde höger in på gatan där jag stod. Och så dags kom massor av bilar från höger igen. Sonen, som kanske inte sett "En man som heter Ove" skrattade gott år min spontana kommentar om "Fyra nollor i grillen och en till bakom ratten". Beteendet är faltiskt lite extra vanligt med just Audi plus BMW och Mercedes. Därav även skämtet om vem som har världens mest meningslösa arbete. Svar: Den som monterar blinkers på BMW-fabrikerna.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

Fredag 12 jan 19:52

Det är tyvärr så.

 
Ingen bild

Krister

Fredag 12 jan 21:09

På trafikskolan sa de att det var bättre att använda blinkers en gång för mycket än för lite, året var 1976.

Pink Ozzy

Lördag 13 jan 10:16

Det sa dom 1974 också. Att inte använda den är respektlöst mot alla andra trafikanter. Det skulle säkerligen minska olyckorna en hel del. Och observera att detta inte bara att man blinkar till andra bilister utan även till fotgängare och alla andra trafikanter på våra vägar. Ställ dig frågan " skulle hag ha nytta om andra blinkar åt mig i samma situation.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 24 juni 09:09

Kanarieöarna, Mallorca,  Rom, Barcelona och så nu Gotland. Alla är ute efter turisternas pengar sv olika anledningar. Turistskatt kallar dom  det. Anledningarna ska vara att turister ska vara att boendet, mat mm blir dyrare på dom platser.  Själv v...

Av Pink Ozzy - Måndag 24 juni 08:31


Den svenska serien Talang har gjorts i många länder. Små avsnitt av den och mycket annat tok kan man hitta på Instagram. Även en del seriöst och tänkvärt finns där också. Varje morgen avsätter uppåt 45 minuter för stt glädja mig innan jag börja gör...

Av Pink Ozzy - Söndag 23 juni 10:03

Hörde på radion idag och läste om det även på nätet. Grejen är det att brottslingar tar bilder eller videofilmer. Sen matar de in det i speciella och med det materialet gör de sedan porrfilmer och portföljer som de sedan använder i utpressningssyfte....

Av Pink Ozzy - Lördag 22 juni 13:05

Jag tillhör de som försöker att bara se det positiva i vädret. Och då menar jag så här.  Jag försöker att undvika att kalla något för t ex skitväder utan hitta på lämplig sysselsättning för olika väderlek. Är det stark sol så ligger man i solen e...

Av Pink Ozzy - Fredag 21 juni 11:16

Jag var ute på tomten och vattnade trädgårdslandet och en del blommor. Jag stod och funderade på en sak. Trots min tinnitus var det i stort sett knäpp tyst. Alla som var hemma var tysta eller sov. Inte som 6 juni då folk passar på att klippa gräsmatt...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards