Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 23 januari 2024

Lars Lerin igen och det allmänna supandet

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 jan 18:45

Ju mer man ser på Lars Levin på Lofoten ju mer bedrövad blir man. Nu är ju killarna och tjejerna äldre, men det är verkligen sorgligt att yänja på hur killar och tjejer har det som har supande och drogade föräldrar eller mor och farföräldrar. Min pappa söp ju, sa min mor. Så hon drog med oss när jag var 6 år och min bror 4. Vi hamnade till slut på ett barnhem. Vill du veta mer om det får du skriva en rad till mig så skriver jag .

Lars Lerin är så skön för att han gjort resan och vet vad han pratar om. Sen är det skönt att lyssna i stället för att höra en massa skitlåtar och annat fjant. 

Synd att inte alla som borde lyssnar som verkligen hör också vilket skit det rör sig om och hur barn, fruar och släktingar mår när nån super. 

Själv har jag fredagsdruckit. När jag var uppe i typ drygt 3 flaskar vin en fredag så fick jag en knäpp och bestämde för mig själv att "nu ska jag sluta". Det har jag hållit tills nu. Det var väl lite jobbigt 2-3 fredagar. Därefter var det i stort skitenkelt även om jag kan var lite sugen en fredag. Jag är dock rädd att om jag dricker ett glas vin så får jag börja från börja från början igen. Så det får vara.

Om du går i funderingar så prova när du själv vill och säg inget till någon. Då kommer någon förr eller senare att säga "VA. Ska nu inte ha nåt?". Då kan du luta dig tillbaka och säga " nej tack. Jag har slutat för 6 veckor sedan". Då kommer nog alla bli stolta över dig. Och gå inte på 'ja men en liten ksn du väl ta." Nej, det kan du inte.  Håll din nollinje så länge du bara kan. Det tar inte då många veckor dom du utan problem skiter i spriten. LYCKA TILL. BERÄTTA LITE FÖR MiG I ETT PM. Jag önskar dig all lycka till. Du fixar det.


 
 
Maria

Maria

Onsdag 24 jan 08:11

Lars Lerin är en fantastisk människa. Från början tog jag honom inte på allvar, men ju mer jag ser honom, desto mer ödmjuk blir jag. De (han och junior) var ju i fredagssoffan hos Bergfeldt häromveckan, när han pratade just om Lofoten.
Apropå barnhem, såg jag en dansk film på Netflix häromkvällen - Vår tid ska komma - med Mads Mikkelsen i huvudrollen. Den handlade just om ett barnhem i Danmark på 60-talet, och var fullständigt jättehemsk. Jag hoppas inte ditt barnhem var lika fruktansvärt som detta, men jag undrar många gånger vad det gör med människor att bli bortlämnade som små barn?

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pink Ozzy

Onsdag 24 jan 08:53

Jo, för mig var det jättehemskt. Om du bara visste.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 12:00

Ebba Busch pratar i Almedalen från kl 11 idag. Under talet började en grupp framhålla Palestina och ropar AVGÅ och MÖRDARE. Gruppen har rätt i sak. En minister och partiledare får dock inte tappa fattningen. Men det har ju märkts många hänger att Bus...

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 09:09

Äntligen håller vär men på att ge med sig och både jag och min trädgård kan ta igen sig. Mitt barnbarn ska komma så fort tempen går neråt 20-22 grader och hjälpa mig med diverse saker på tomten. Hen fick inget sommarjobb, så då kom jag på att hen...

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 09:01

Efter nattens debatt mellan Biden och Trump står det helt klart att Trump sopar mattan med Biden. Trump är ingen ärlig politiker, men han har ett koppel advokater mm som precis kan tala om vad hade ska tala om och vad inte. Men inte bara det, utan de...

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 08:43

En del orter har redan infört andra är på väg. Vad? Jo, något så konstigt som förbudszoner för t ex lustgas. Staffanstorp är en sådan ort som fr o m 1 juli inför sådana zoner. Malmö är också på gång. Höjden av okunniga politiker som vill visa sig frå...

Av Pink Ozzy - Torsdag 27 juni 12:57

Jan Emanuel har fladrat runt mellan olika partier. Nu sedan i floppen Folklistan. Så nu har han sökt sig till S igen. Jag hoppas verkligen att inte S tar emot honom. Skulle de släppa in i partiet kommer jag självklart inte att rösta på S.  Då har S k...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards