Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under januari 2023

Av Pink Ozzy - 28 januari 2023 18:36

Nunär min s k mor död. I körjqn var jag lycklig och glad. Det har dock ändrat sig. Hade jag vetat det jag vet nu hade hon fått ett antal utställningar som heter duga. Hon var alltid falsk och förljugen och kunde inte uåla att jag gifte mig med den JAG ville. Detta eskalerade så vi i stort sätt inte träffades på 35 år. Några få telefonsamtal som alltid slutade i bråk. Bakom sig hade hon min lillebror som slickande henne i röven.
Så är det. Tänk efter före. Har du en mor dom tror hon bestämmer allt bestäm dig tidigt om du är för eller emot. Om du har en egen vilja eller inte. Om du har ett eget liv eller inte.
Jag bestämde mig gör ett eget liv där ingen mor bestämmer nånting. Jag gifte mig med min kära fru som jag träffade för dryga 50 år sedan.
Det enda jag ångra är att jag inte fick fler förklaringar. Men det beror nog på att jag visste att hon inte hick att lita på. Hon ljög som en borstbindare. Dessutom visste hon att jag älskade att syna hennes lögner.
Nej, det är bara att ta ett djupt andetag och leva mitt liv.

Av Pink Ozzy - 28 januari 2023 12:03

Läser man dagen Aftonbladet, Expressen och DN så börjar jag undra vart vi är på väg. Det skjuts, bombas mm inte bara i Sverige utan även i många andra länder.
Har människan blivit totalt vansinnig? Och dödandet går ju allt längre ner i åldrarna. 12-14-åriga småkillar skjuter med både pistoler som automatvapen. Regeln att inte döma ungar under 15 måste tas bort. Mord är mord och knark är knark. Samma straff men kanske på olika platser.
Attt ange någon som gjort ett grovt brott måste belönas på något sätt så det lönar sig.
Vi vanliga människor måste få lugn och ro.

Av Pink Ozzy - 27 januari 2023 16:14

Varje år når 10.000-tals ton, d v s 10.000000-tals kg potatis, morötter och jordgubbar aldrig affärerna utan kasseras eller blir djurfoder. Orsaken sägs vara vilda djur och vädret.
Nu vill Jordbruksverket se satsningar på odlingsmetoder, kunskap och teknik för att skyddar grödorna bättre.
Vi får väl hoppas att de snart kommer på något bra, för detta svinn är något som vi konsumenter måste betala när vi handlar.

(Källa Aftonbladet)

Av Pink Ozzy - 27 januari 2023 16:00

Jag har sagt det länge och är det på gång. SD vill förändra Sverige i grunden. T ex ska regnbågsflaggan förbjudas. Likaså politiska flaggor som t ex de som används första maj. Just det, 1 maj ska de ta bort och ersätta med Engelbrektsdagen, en högtidsdag bland de bruna.
Medan raderna kan man bl a läsa att utlandssvenskar och invandrare inte ska få rösta.
M a o startar man nu upp ett nazistiskt Sverige OM inte vi röstar bort dom vid nästa val.

Av Pink Ozzy - 27 januari 2023 15:39

Jag tror att Paludan snart har bränt sin sista koran. Jag tror inte muslimerna tillåter inte att nån skändar deras koran. Någon kommer att vilja bli hjälte och skjuter skallen av Paludan. Inte mig emot. Vilken religion man än tillhör så beter man sig inte så mot andra religioner. Så RIP Paludan.

Av Pink Ozzy - 26 januari 2023 13:19

Har faktiskt inte skrivit om farmen i år. Undantaget var nyss då jag skrev om Farmensvinet Viktor. Men det finns fler på farmen. Problemet är att jag knappt kan några namn. Men du listar nog ut vad jag skriver ändå.
JC är nog den mest renhårige i det gänget. En gammal (nåja, jag är lika gammal) skåning som är snäll rakt igenom om du inte ställer till det.
Sandra och Sandra tycks vara 2 justa bönor. Men jag gillar inte fullkladdade (tatuerade) tjejer.
Pärvi gör ju ingen fluga för när
Vidare har vi killen med de lite genomträngande ögonen om du förstår vad jag menar. Han är inte direkt med och pratar. Men det är något som inte stämmer.
Den lilla mörka tjejen. Ja, hon sprider väl en del glädje och vi TV-tittare har ju rätt roligt åt hennes nollkunskaper. Vi får väl se hur länge hon klarar sig.
Sen har vi denna veckans storbonde. Blondinen med troligen uppumpade läppar och en del tatueringar. Jag förstår mig inte på henne. Hon är 2 i 1. Å ena sidan ser hon ut som en artig och trevlig tjej och å andra sidan har hon onormalt tjocka läppar samt tatueringar. Men vi får se. Hon verkar ju snäll i varje fall.
Jo, vi har ju killen med hatten. Verkar genomsnäll och jobbar bra. Verkar trevlig mot alla.
Viktor har ju fått ett eget inlägg och det får räcka .
Jo, storbonden de första veckorna. Snacka om har höga tankar om sig själv. Vi får hoppas nån tar ner honom på jorden snart. Tur att inte jag var på farmen. Då hade det blivit liv.
Och så Blondies son. Ja än så länge Verkar han ju trevlig, men, men.

Av Pink Ozzy - 26 januari 2023 13:01

Det är mycket sällan man ser ett så tydligt Farmensvin som detta år. Det har visserligen funnit både fyrbenta och tvåbenta svin tidigare på farmen, men frågan är om inte Viktor tar priset.
Några exempel har efter bara ett fåtal veckor lyckats med:
1. Han drog upp en tjej redan första natten på höskullen. Vad som sen hände den natten kan vem som helst lista ut. Grejen var dock att han ville ha henne på sin sida inget annat.
2. Han går runt och skryter att han är snyggast. Inte bara på farmen utan överhuvudtaget.
3. När det kom nya tjejer tog han av sig sin T-shirt och hällde en hink vatten över sig samtidigt som han spände sina muskler. Allt för att glänsa för tjejerna.
4. Han tror att han kan lägga vilken tjej han vill på farmen.
5. Nu sitter han på torpet och, enligt honom, vet redan hur han ska vinna hela skiten.
Hoppas Viktor åker ut fort som bara den. Honom vill jag inte ha på farmen och absolut inte som vän. Man kan ju inte lita på aset.
Det är årets Farmensvin!

Av Pink Ozzy - 26 januari 2023 11:42

Vi fick brev idag. Ett till mig och ett till frugan. Två brev från Nordea. Två brev som innehöll det enkla budskapet att "vår" personlige rådgivare ska få en annan tjänst inom Nordea och vi får en ny.
I princip innebär det att vi får en person som ska hjälpa med diverse göromål vi vill ha hjälp med. Det roliga är att vi inte träffat någon de senaste 8-10 åren.

Men det är inte grejen. Att skicka ut ett brev kostar minst 10 kr. Så m a o kostade det 20 kr att skicka ut dessa 2 brev. Året är 2023. Vi har email, SMS och formidabla Kivra. Dessutom har Nordea en meddelandetjänst där de kan skicka ut information direkt in i appen.
Men nej, Nordea väljer att skicka den dyraste varianten, vanligt brev.
Hur källa dum får man bli? Nordea, välkommen till 2023.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards