Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under april 2023

Av Pink Ozzy - 26 april 2023 10:08

De borgerliga partierna kom ju överens om ett s k Tidöavtal. I min minnesbild sa Kristersson att de skulle uppfylla det som stod där. Nu säger Liberalernas ledare att det mer är som en plan som de ska försöka beta av.
Då klev Åkesson in och sa att allt som står i Tidöavtalet SKA genomföras.
Ja, då är det väl bara att luta sig tillbaka och pricka av vartefter de genomför avtalet. Ska bli kul och höra alla ursäkter inför nästa val...

Av Pink Ozzy - 26 april 2023 09:55

En liten mörk pojke säljer majblommor för nästan 2 miljoner! En i sig otrolig siffra. Han får en liten slant och en större slant går till barn som har det svårt. Men han har det ju lika svårt.
Murhaf är nu 12 år, född i Sverige men gar fortfarande inget permanent uppehållstillstånd. Detta mina vänner är en så stor skandal så att samtliga inblandade i tillståndsprövningen bör söka sig ett nytt jobb.
Den jär killen är så smart och affärsdrivande så han kommer säkerligen kunna försörja både sig och andra. Hur kan man överhuvudtaget komma på tanken att inte ge en tolvåring som är född i Sverige inget uppehållstillstånd? Vore det inte bättre att ni la er erbarmliga kraft på de som verkligen inte hör hemma här?
Det är för sorgligt att vi har så känslokalla och oproffsiga tjänstemän som leker med andras liv. SÄG UPP ER! NI KAN INTE ERT JOBB!

Av Pink Ozzy - 26 april 2023 08:49

I Danmark har man en återvändarkarta som visar hur många invandrare som har flyttat tillbaka till sitt hemland med lite pengar från danska staten och nu vill självfallet SD apa efter. Fast självklart vill SD göra det lite bättre...
Dill saken hör att det hittills endast återvänt drygt 300 personer. Skulle vi jämföra med Sverige borde det väl vara ca 1000 som återvänder. Det gör ju varken till eller från när det kommer många 1000 in i landet i andra änden.
Men som vanligt ett knep från SD att smörja sina väljare som i sin tur är så korkade så de går på något sånt. Använd pengarna istället till att utbilda dom så att de kommer i arbetslivet och ta bort rätten att halva släkten får flytta till Sverige när en har lyckats komma hit. Jag tror att det skulle göra en enormt större nytta.

Av Pink Ozzy - 25 april 2023 09:45

Aftonbladet har gjort en ypperlig sammanställning av invandringen just nu. Det gör att SDs paradfråga kommer att falla platt.
Det visar sig att år 2022 inte var så många invandrare från de vanliga invandrarländerna. Största gruppen är svenskar som vill återvända. Därefter kommer 8000 indier. Jag frågar mig dock varför de ska få komma in. Det finns ju inget större krig där. Att det är bättre här än där är inget invandringsskäl. Sedan kommer Tyskland och Polen med ca 4500 var. De har dock rätt av flera skäl. De är med i EU och de har nästan alltid arbeten. Och till sist Syrien. Men även där är jag lite tveksam. Finns inget större krig där heller.
SD har ju gått hårt åt invandringen som ska stoppas för att det kommer för många, men Aftonbladets undersökning visar det motsatta I närtid.
Dock säger man också att det kommer att vara 2,3 miljoner fler invandrare om 50 år. Vilket årligen blir 46000. En siffra som verkar mycket högt. Innebär att det kommer att finnas nästan ? invandrare i landet.
Nu till en annan invandringsgrupp. Marockaner. Ett antal marockanska killar smugglade sig genom Europa och några hamnade här. De under 18 skickades i vissa fall till fosterfamiljer o l. När de dock blev 18 fick de varken det, SFI, vård eller pengar längre. Så ska de ha något att äta måste de sälja knark eller stjäla. Också en framtid att tänka på. Marocko släpper inte in dom igen eftersom de saknar pass eller personbevis. Så där står dom mellan 2 hötappar. Detsamma gäller även flyktingar från vissa andra länder.
Så SD kan snacka, men de kan aldrig skicka tillbaka de flyktingar de vill. De har ju ofta kastat sina pass. Och har de kommit till Arlanda eller nåt färjeläge så är de ju i stort sätt i Sverige. Nåja, inte lagligt, men jag tror inte att Arlanda vill ha dom där utan pass och mat.

Av Pink Ozzy - 24 april 2023 10:27

Blir så irriterad över Ulf Kristersson rrån tid till annan. I natt hätades 50 personer från Sudan och så klart ska han stå där och håller låda inför pressen. Räcker väl om t ex utrikesministern eller annan öämplig minister berättar vad som skett.
Men nej, Kristersson står fär och mål på som den käraste översten som själv drog ut yill Sudan och räddade 25 personer.
Men nej, nej, nej. Äran bör tillföras det manskap som de facto satte sina liv på spel för stt rädda sina landsmän och lite en liten stadsminister. Karln måste ju ha mindervärdeskomplex.

Av Pink Ozzy - 24 april 2023 10:20

Jag har flera gånger genom åren funderat på en sak, men aldrig fått svar. Sakerna är dom. I slutet på 60-talet var jag på ett av Stockholms friluftsbad, ja det hette så på den tiden. När jag skulle gå till toaletten sitter en tjock man över 50 framför den välfyllda barnpoolen och öppnar plötsligt sin badrock. Under det hade han inga kläder. Det tog som tur inte lång stund förrän hsn blev plockad av banan.
Genom åren har man hört talas om blottare ett antal gånger detta var dom tur enda gången som jag såg det.
Sen har vi runkarna. Läser senast idag om en man som sitter på en lokalbuss och runkar.
Nu undrar jag om det är vanligt och normalt? Personligen tycker jag det absolut är onormalt. Varför gör dom det? Verkar som om samtliga är singlar och vill visa upp lilla pillevicken.
Sen undrar jag om detta är ett försteg till våldtäkt och liknande. Själv hade jag redan problem att duscha i skolan. Numera kan jag dock basta och är dessutom gift Sen 100 år, så här finns det ingen klottrare mm.
Men visst är det väl konstig att folk blottar sig eller runkar inför andra. Och bildtext ska bi bara inte tala om.

Av Pink Ozzy - 23 april 2023 18:22

Märkligt. Vi har hu röstat om detta en gång. Räcker inte det ? Under tiden kronan och Euron bytt plats med varandra till och från. De detta av oss reser 1 gång per år och då kan vi ju växla in vårt behov.
Går vi med på Euro så är vi låsta, främst mot USA, men också mot EU. Vi tappar all frihet. Dom enda som vinner på det är företagen. Aldrig vi vanligt folk. Dessutom smyghöjer dom priserna vid övergången. Kolla på Spanien t ex . Allt har blivit betydligt dyrare på turistorterna.
Därför säger jag NEJ TILL EURO I SVERIGE.

Av Pink Ozzy - 23 april 2023 11:29

Igår åkte kortbyxor på. Och nu ska det bli skitväder. Men jag brukar inte byta fram och tillbaka så jag får väl gå med kortbyxor i 3-9 grader. Men det får väl gå det också.
Var i fjällen ett år då ingarna hade gjort en snölylta. Efter några timmar hade ljusen slocknad. Men ungarna ville absolut att jag satte dit en nytt ljus.
Vi hade en öppen spis i stugan som gjorde att man ju var ganska varm och jag råkade ha några badbyxor med på mig. Så med T-shirt och badbyxor gick jag ut 5 -7 meter från stugan i - 24 grader och satte dit ett ljus. Först då märkte jag att jag var barfota
Men det gick det också. Så varför skulle man inte kunna ha kortbyxor nu? Det är ju 12 grader. Det räcker.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards