Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under maj 2023

Av Pink Ozzy - 31 maj 2023 20:34

Jag har under flera år köpt grejer på nätet. Som tur så har jag råd, men det är Wish, Matsmart, Amazon, odla och gud vet vad. Bara nu på kvällen gick det på 1600:-.
Jag får fan skärpa mig även om det mesta är nyttigt. Nåja, en hel låda dubbelnougat är väl inte så nyttigt. Å andra sidan blev det en hel del gödning till trädgården också. Nåja, hur som helst har det blivit för mycket.

Av Pink Ozzy - 31 maj 2023 08:48

Efter en hektisk gårdag så tänkte jag ta det lite lugnare idag, men hur många gånger har jag inte sagt det.
Ska så lite är tanken. Fem perenner och så i där det kom dåligt tidigare i maj.
Framåt kvällen börjar bevattningssprocessen också. Som tur är tar vi vatten från sjön för några 100-lappar per år. Det är det mer än värt.
Så vi får väl se vad det blir. Det mesta just nu är ju jobb man ska göra på knä eller framåtböjd vilket inte ryggen tycker om.
Jo, jag ska jumontera 2 bänkskivor. Nåja, en av dom kom ju fabriksskadad så den lägger jag bara på tills en ny kommer.
Ja, ungefär så var det ju tänkt, men som vanligt brukar det inte bli så i slutändan. Vi går se. Ha en bra dag.

Av Pink Ozzy - 30 maj 2023 09:53

Uganda tycks aldrig bli ett normalt land. Under ett antal år regerade Idi Amin och gjorde landet till ett skräckvälde. Nu styrs landet av Yoweri Museveni.
Då inför man ett sv världens kraftigaste lager mot HBTQi. Bl a finns risk för fängelse i 20 år och t o m dödsstraff. Vad man än tycker om HBTQi-personer så har de rätt att leva sitt liv. De förstör ju inte lågot för någon. De älskar varandra. Låt dom höra det!
I o m att dessa lagar skapades i Uganda bör alla bidrag dit stoppas. Inte bara från Sverige utan från FN m fl. De måste få känna av vad det betyder att tvingas vara utanför.

Av Pink Ozzy - 30 maj 2023 09:39

Sverige har hamnat i ett totalt vansinne. Det saknas ett stort antal domare till våra rättssalar. Det behövs betydligt fler än dagens låga antal som gör att domarna går jobba övertid och stressas.
Jag tror att flera småbrott skulle kunna lösas per automatik som t ex fortkörning och felparkering numera gör.
Dessutom borde fler domar förvägras omprövning i högre instans.
Detta är inget denna regering kan skjuta framför sig utan åtgärder måste ske per omgående!

Av Pink Ozzy - 29 maj 2023 15:38

Nu blev det några timmar i trädgården igen. Idag blev det häckar som skulle klippas. Det känns i både rygg och armar. I morgon är det nog värre.
Nu är det en härligt tid. Kaprifol och syrenerna blommar för fullt. Tulpanerna sjunger på sista versen men nya blommor är på väg att blomma.
Det är en mycket föränderlig trädgård med oräkneliga växter som kommer att blomma under sommaren. Det gäller att andas in allt innan sommaren tar slut allt för fort.

Av Pink Ozzy - 29 maj 2023 11:33

Batterifabriken Northvolt som har en fabrik i Skellefteå tycks ljuga. De påstår att de gör världens grönaste batterier. Detta trots att de köper nickel och kobolt från ett ruskt företag som skitar ner överallt där de gräver.
I ryska Norilsk släpper de bl a ut 2 miljoner ton svavel i atmosfären. Det är en av världens värsta miljöbovar.
Ska kanske tillägga att svenska staten betalat mycket av Northvolts anläggning. De går även t ex billigare el som vi andra bara kan drömma om.
Nu MÅSTE regeringen gripa in så det blir en bättring i de sibiriska gruvorna.

Av Pink Ozzy - 29 maj 2023 10:04

AIKs VD och sportchef Manuel Lindberg avgår. Anledningen är det dåliga resultatet samt det som hände igår.
All heder till Lindberg, men vad som hände igår har han inte så stor skuld till. Men ett byte kanske får gnaget på fötter. Detta även om jag som urbajare gärna ser gnaget i en lägre division. ???

Av Pink Ozzy - 29 maj 2023 10:00

Nu kommer moderaterna med ett förslag som jag delvis kan hålla med om. Invandrare ska lära sig svenska och samhällskunskap för att få stanna.
Till viss del har de en poäng i detta.
Så gott man går nånstans finns det vuxna som pratar sitt hemspråk och är urusla på svenska. Även om det är svårare med svenskan ju äldre man blir så borde man kunna en grundläggande svenska. De är i regel hemma hela dagarna och har gått om tid att lära sig.
Samhällskunskap är av yttersta vikt om du ska förstå vår kultur och anpassa sig till den.
Så helt fel har inte moderaterna, även om jagvill se hela förslaget innan jag kan hålla med.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards