Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 maj 2023

Av Pink Ozzy - 5 maj 2023 15:42

Det är ju lite konstigt. Jag säger nej till alla cockies jag kan. Ibland går det ju inte att få bort "nödvändiga" , vad det nu är som täcks under det. Men har jag varit och letat lite på nåt företags sida så kan du ge dig fan på att det inte dröjer länge förrän du får reklam i mobilen. Antingen från det företaget eller liknande företag.
Så allt man gör på nätet registreras. Jag har inte Tic Toc men ändå så finns det små källa spioner som kollar varenda sak nan gör.
Det var lite skrämmande dock när vi kom på att vårt ännu inte tonåriga barn hade kollat på porr. Vi gick till slut reda på hur han gjorde och det var ju busenkelt. Men bara något dygn efter att jag testade det fick jag ett hotfullt mail om att jag skulle sätta in pengar på ett bitcoinnummer annars skulle de skicka en video där jag onanerade till släkt och vänner. Men där gjorde de bort sig för jag kollade bara lite snabbt vad det var ungen kollade på. Men konstigt är det att de får tag i din mailadress fast du inte lämnat ut den. Helst borde man bara ha en simpel telefon.

Av Pink Ozzy - 5 maj 2023 10:48

Det är ju helt galet. När prins ska bli kung så slänger man ut 3.200.000.000 kr på hela kalaset. Är detta vettigt i en global kris?
Klimatet, energipriser, finanser ha allt är det kris med just nu. Trots det kan man kröna den fär prinsen för galet mycket pengar. Dessa pengar hade gjort betydligt mycket mer nytta på annat håll. Detta ärcett tent vansinne.

Av Pink Ozzy - 5 maj 2023 10:09

Skrämmande att ämnena för söndagens partiledardebatt är helt fel valda. Det viktigaste d v s skola, vård och omsorg kommer tydligen inte att tas upp. Detta trots att regeringen inte avsätter en krona på detta.
Istället ska man prata om kultur, migration, klimat och hushållens plånbok. Visserligen viktiga ämnen även det, men skola, vård och omsorg är betydligt viktigare. Det behövs fler lärare och mer vårdpersonal rakt över hela linjen.
Sveriges finanser är tack vare sossarnas smarta finansiering mycket god. Däremot är regionernas och kommunernas betydligt sämre. Men då måste regeringen fördela pengar ur statskassan till de som behöver.
Eller är man så jävlig så man försöker hålla en god statsfinans för att om 4 år säga att "titta på oss, vi kan hålla i pengar"? Det är bara snuskigt. Eller vill man gå till flera privata skolor och mer privat sjukvård? Allt i syfte att roffa åt sig miljoner som stoppas i egen ficka för att därefter gå i konkurs eller blir avstängd p g s dålig skötsel?
Det är den regering en del har valt. Somliga väljare har börjat vakna upp. Tyvärr försent. Efter denna regering kommer det bli ett rent helvete att röja upp...

Av Pink Ozzy - 5 maj 2023 09:53

Här skriver tidningar om räntechock och jättehöjning och så ligger den på ca 5%. Klaga inte ! När vi byggde vårt första hus var räntan på 16,5%. DÄR kan ni snacka om hlg ränta. Men folk är inte vana vid sådana räntor idag och förskräcks över 5%.
Sverige förändras.

Av Pink Ozzy - 5 maj 2023 09:47

Var på akuten för några dagar sedan och blev hemskickat utan åtgärd men med informationen att om det händer igen får vårdcentralen utreda.
Det sjuka är att vår vårdcentral inte har den verktygslåda som behövs.
Av en ren händelse ringe en annan läkare på sjukhuset i ett annat ärende. Men han hade läst journalen och sa att om det kommer igen skulle jag åka till samma akut som senast, d v s på sjukhuset så skulle de kolla om det kan vara gallsten, vilket den här läkaren trodde. "I så fall tar vi bort den", sa han i förbigående.
Så nu är frågan om jag ska till vårdcentralen eller akuten. Ont har jag och det är bara morfintabletterna som håller tillbaka det en del. Att åka till akuten under helgen känns inte kul och att åka en måndag är heller inte att föredra med tanke på att det brukar vara värsta dagen i veckan.
Nu ligger hag i soffan och funderar hur jag ska få slut på eländet. Ingen gnista för fem öre . Trevlig helg att se fram emot.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards