Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 maj 2023

Av Pink Ozzy - 25 maj 2023 21:39

Drygt 4 minuter kvar och Sverige ligger under med 1-3 mot Lettland. Snart är nog VM över för vår del trots en förkrossande överlägsen vinst i skottstatistiken. Men puckarna ska in också.
Dessutom torskar Schweiz mot Tyskland vilket också är en liten skräll. Det var annat på 60 och 70-talet då Sovjet vad, Sverige, Tjeckoslovakien och Kanada gjorde upp om platserna 2-4. Men på sätt och vis är det ju bättre numera när "lätta" matcher har minskat.

Av Pink Ozzy - 25 maj 2023 14:49

För tredje gången på kort tid ska jag up och genom Stockholm. De som tvingas åka här dagligen tycker jag synd om. Köer överallt. Start och stopp. Det är sådana dagar man önskar sig minst 4 ögon. Som tur är så är jag inte så gammal än så jag vägrar åka genom stan. Jag gillar det på ett sätt. Man måste vara skärpt hela tiden.
Jag blev erbjuden av min dåvarande chef ett chefsjobb över en av våra enheter norr om stan. Som tur tackade jag nej fast jag fick räkna restid som arbetstid. Gade aldrig pallat köerna. Varför tar ingen tåget? Måste ju alla gånger gå fortare.

Av Pink Ozzy - 25 maj 2023 14:42

Första gånger jag hörde Tina Turner var kunder sena 60-tal . Jag blev nickade direkt. Vilken röst! Vilken utstrålning! Helt otroligt bra. Sen följde jag henne via media och LP och CD.
Hon tillhör 1900-talets absolut största rockröster. Vet inte vem som faktiskt skulle vara bättre.
Vila i frid Tina. Vi älskar dig. Nu lägger vi på Tina på spelaren resten av dagen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards