Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 maj 2023

Av Pink Ozzy - 7 maj 2023 18:04

I programmet "Alla Mot Alla" med Filip och Fredrik var ett svar "Runkbulle". Något som jag aldrig hört. Har du?
Nåja, nyfiken som jag är letade jag reda på ordet och undrar direkt vad det är för folk det finns. Å andra sidan borde jag ju ha tänkt att allt är möjligt med snuskigheter när Filip och Fredrik är inblandade. Men frågan är om de inte slog rekord nu.
Jo, så här är det. En runkbulle är ett spel. Man lägger en bulle mitt på bordet. X antal "spelare" står runt bordet och runkar så satsen helst hamnar på bullen. För den som kommer sist återstår "vinsten", d v s måste äta upp bullen. Alltså finns det äckligare? Själv skulle jag aldrig i livet vara med på ett sånt spel. NEVER !

Av Pink Ozzy - 7 maj 2023 10:35

Denna regering är farlig för Sveriges framtid. Kostnader för skolan ligger på kommunerna, men klarar de inte det MÅSTE regeringen kliva in NU ! Det här går inte längre. Under lång tid har de borgerliga partierna pratat om bl a skolan. Men de gör ingenting åt dom. Det behövs mycket pengar om skeppet ska kunna styras i hamn och det måste vara regeringens skyldighet att se till att det blir så.
Jag jobbade i några år på en skola och blev paff hur det är i just denna skola som nog är en vanlig svensk skola.
Det behövs resurser i form av lärare, arbetsmaterial, assistenter i ett betydligt större antal än det som finns nu. Enskilda elever som inte klarar av att vara i ett vanligt klassrum måste hå hjälp på lämpligt sätt annars får gängen mer tillskott och gäng har ju Kristersson lovat att bekämpa.
Skolorna är en katastrof och det är regeringens fel. De klagade i opposition. Nu när de regerar bryr de sig inte.
ALLA BARN HAR RÄTT TILL UTBILDNING !

Av Pink Ozzy - 7 maj 2023 09:30

Alla kring kärnkraftverket Zaporizjzja i Ukraina tvångsevakueras av ryssarna. Detta tyder på att Putin vill göra något med verket. Väntar han ut tills det blåser sydostligt så spränger han det på något sätt och då finns det stor risk att vi dör eller dör i förtid. Vi kommer i så fall inte att kunna odla en rädisa på 1000-tals år. Detsamma gäller alla grödor och djur. Cancern ökar enormt. Allt detta om det sprängs och vindarna driver eländet rakt hit över Sverige. Förra gången ett kärnkraftverk fick en härdsmälta var det hjältar som offrade sina liv åt att få stopp på giftspridningen. Det lär det inte finns nu.
Bara för att nämna en sak. Högerblocket vill att vi bygger fler sådana "krigsvapen" och "mördargerk" i Sverige!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards