Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 maj 2023

Av Pink Ozzy - 15 maj 2023 16:39

Här försöker jag sitta på altanen och få lite lugn, men det går inte. Alla husen står runt en allmänning. Ca 20-25 hus och det finns nog ca 7-8 hundar i området. Endast 1 tycks ha fått någon form av uppfostran. Resten släpps bara ut på tomten och skäller och skäller.
Konstigt att det inte finns krav på körkort innan man skaffar hund. Det är ju inte svårt att få en hund att knipa käft. Men en del tycker att det är häftigt att ha en hund som skäller och skrämmer "bovarna" eller varför de nu låter hundarna skälla.
Och glöm inte att jag är stor hundälskare. Det är därför jag inte har hund. Man måste gå ut på nästan regelbundna tider och skiten ska plockas upp,mm, mm. Och jag klarar max 15 minuter och det räcker inte för en hund.
Jag har den självinsikten. Synd att inte fler har den....

Av Pink Ozzy - 15 maj 2023 10:35

Har nu läst en del nättidningar och ska väl så sakta ta mig ut innan regnet och plantera alla växter som är långt över 100. De har jag förkultiverat under vintern och våren. Idag ska det vara mulet vilket skulle vara perfekt. Eventuellt några skurar också. Men det gör ju inget. Det behövs regn, även om jag har sommarvatten från sjön så går det inte upp mot en gint dagsregn.
Men med lite tur blir trädgården klar för i år lm några dagar. Jag hinner ju inte allt på en dag.
Ha det så bra alla. Jag återkommer kanske inser dagen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards